در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده میشود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.
جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:
یک موتور، انرژی الکتریکی عرضه شده را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند. انواع مختلفی از موتورها معمولاً مورد استفاده قرار میگیرند. در این میان موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC) دارای راندمان بالا و قابلیت کنترل عالی هستند و در بسیاری از برنامه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. موتور BLDC نسبت به انواع دیگر موتور دارای مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی است.
درک اصول و کاربردهای موتورهای با بازده بالا
موتورهای BLDC به دلیل توانایی ارائه کارایی بالا در یک پکیج کوچک، طول عمر بالا و همچنین قابلیت کنترل عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. در ادامه چگونگی کنترل آنها برای موثرترین نتیجه را بررسی میکنیم.
وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودروهای الکتریکی،چیزی که جایگزین موتورهای احتراق داخلی میشود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک های کنترل، فضایی را برای انواع موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای کاربردهای خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.
بررسی بهترین خودروهای برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)
در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا اعم از ظرفیت باتری، توان و گشتاور بیشینه، شتاب و سرعت نهایی، تعداد سرنشین، کارایی و مصرف و قیمت میپردازیم.
توان نامی (W) | 500 |
توان بیشینه (W) | 560 |
توان نامی محرکه (W) | 900 |
دور نامی موتور (RPM) | 1500 |
دور بیشینه موتور (RPM) | 1900 (بدون بار) |
گشتاور نامی (Nm) | 3.1 |
گشتاور بیشینه (Nm) | 5.25 |
ولتاژ کاری (VDC) | 17-32 |
ولتاژ نامی (VDC) | 24 |
جریان نامی محرکه (A) | 22.5 |
نوع ساختار موتور | بدون جاروبک و روتور داخلی (BLDC) |
نوع محرکه | محرکه با حسگر موج مربعی |
جهت چرخش | قابل تنظیم |
نوع کاردهی | S1 |
کلاس حرارتی | H |
محدوده دمای کاری (C°) | 40 تا 10- |
کد محصول | MDS2460ST1 |
توضیحات | موتور درایو بدون جاروبک با تغذیه 24 ولت |
وزن کنترلر (kg) | 0.9 |
وزن موتور (kg) | 4.8 |
ویژگی های مجموعه موتور و درایو
* تعیین ramp time برای رسیدن به مقدار سرعت مورد نظر
* قابلیت تنظیم سرعت موتور بصورت سطح ولتاژ و فرکانس و PWM
* دارای سیگنال خروجی سرعت
* دارای سیگنال خروجی هشدار در صورت بروز خطا
* قابلیت محدود سازی پیک جریان درایور
* دارای حفاظت های overcurrent, overvoltage, undervoltage ,overtemperature ,shortcircuit)
** ماکسیمم افزایش دمای مجاز برابر 125 درجه از سقف مجاز دمای محیط (40درجه) است.
موتور براشلس (بدون جاروبک) 500 وات 1500 دور 24 ولت مستقیم
نماموتور پیشران، یک شرکت دانش بنیان و پیشرو در ارائه طراحی و ساخت قوای محرکه برقی وسایل نقلیه است. این شرکت با اتکا بر توان و تجربه تیم فنی خود از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز نموده و از سال ۱۳۹۷ با جذب سرمایه به صورت رسمی فعالیت خود را ثبات بخشیده است. در حال حاضر موضوع فعالیت شرکت، طراحی و تولید قوای محرکه الکتریکی برای انواع موتورسیکلت است. که در کنار توسعه محصول تولید تعدادی محدود قوای محرکه برای تولید کنندگان موتورسیکلت دردستور کار قرار گرفته است.
درباره نماموتور
توسعه سریع حمل و نقل برقی خیلی زود شکل زندگی ما انسانها را عوض خواهد کرد. ما در نماموتور پیشران به پشتوانه یک تیم قوی و مسلط بر فناوری های پیشرفته، راهحلهایی را برای توسعه محصولات خودرو برقی ارائه میدهیم. فعالیت تیم نماموتور از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و از سال ۱۳۹۷ به صورت شرکت سهامی خاص در حال کار است. محصولات ما یک مجموعه کامل از اجزای مورد نیاز خودرو برقی هستند که با کیفیت و قیمت قابل رقابت با محصولات روز دنیا ارائه میگردد.
پروژه های انجام شده:
❖ طراحی و ساخت الکتروموتور 1 الی 5 کیلووات BLDC جهت نصب بر روی انواع شاسی های موتورسیکلت
❖ طراحی و ساخت درایور الکروموتور BLDC با ولتاژ 40 الی 70 ولت و جریان نامی 80 امپر
❖ طراحی وساخت شارژر 60 ولت، 15 آمپر
❖ طراحی و ساخت مدار محافظ و بالانس باتری های لیتیومی PCM
❖ طراحی وساخت رله های مدرن (solid stat relay (SSR
❖ طراحی و ساخت گیربکس CVT
❖ توسعه چندین نوع باتری لیتیومی برای موتورسیکلت
❖ طراحی سیستمی چندین نوع موتورسیکلت و خودرو برقی
سیر تحول نماموتور
سال 1392:بررسی امکان سنجی طرح و شناخت بازار
سال1393:طراحی و ساخت نمونه اولیه محصول
سال1394: مطالعات نیاز های بازار
سال1395:بهینه ساری محصول
سال1396: مذاکرات اخذ سرمایه
سال1397:تاسیس شرکت نماموتور
سال1398:شروع فاز تجاری سازی و اخذ مجوزها و استاندارد های لازم
سال1399:تولید محدود قوای محرکه برقی برای تولید کنندگان موتورسیکلت
تجهیزات و امکانات تست
تجهیزات تست بسیار دقیق و حرفه ای فراهم شده در نماموتور این امکان را برای تیم های طراحی و تولید فراهم کرده تا تمامی مشخصات عملکردی قوای محرکه الکتریکی را در شرایط مختلف جاده ای و محیطی شبیه سازی و بررسی کند.
تجهیزات و امکانات تست
منبع : سایت نماموتور پیشران
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |