menuordersearch
evparts.ir

تست سلامت ماسفت های کنترلر موتور براشلس ,

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ جمعه
(18)
(0)
تست سلامت ماسفت های کنترلر موتور براشلس
تست سلامت ماسفت های کنترلر موتور براشلس

برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد .در هر یک از حالت های فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار می‌شود.

ابزارهای تست کنترلر bldc

ابزارهای مورد نیاز:

1. مولتی متر

2. کنترلر موتور bldc

 

برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد.در هر یک از حالت های فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار می‌شود.

تست ماسفت های کنترلر  bldc

 

هر سه اندازه گیری بین سه فاز و منفی سیستم نشانگر حدود 10 کیلو اهم مقاومت است، پس در نتیجه ماسفت ها در شرایط ایده آل هستند.

تست اتصال بین فاز ها و مثبت

در تست اتصال بین فازها و مثبت، شاهد مقاومت بی نهایت در دو فاز سبز و آبی و مقاومت صفر بین فاز زرد و مثبت هستیم، که نشانگر سوختن ماسفت زرد سمت بالا در شرایط اتصال کوتاه است و باید تعویض گردد.

اگر ماسفت سوخته باشد در صورتیکه موتور را به کنترلر وصل کنید ( بدون منبع تغذیه) مقاومت خیلی زیادی را به صورت فیزیکی در هنگام چرخاندن موتور احساس خواهید کرد (در موتور های دارای گیربکس یک طرفه اگر موتور را برعکس حرکت بچرخانید این اتفاق خواهد افتاد) که اگر کنترلر را از موتور جدا کنید این مقاومت را دیگر حس نخواهید کرد.

 

منبع : ebike.ca

انواع کنترلر وسایل نقیه الکتریکی اعم از خودروهای شهری و ون مسافربر برقی، موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی و دوچرخه برقی شامل انواع کنترلر و درایور

 

انواع کنترلر خودرو ون برقی موتورسیکلت برقی  اسکوتر برقی و دوچرخه برقی

 انواع کنترلر خودرو برقی   انواع کنترلر موتورسیکلت برقیانواع کنترلر دوچرخه برقی

 

 تست سلامت ماسفت‌‌‌‌های کنترلر موتور براشلس
تست سلامت ماسفت‌‌‌‌های کنترلر موتور براشلس

مقالات مرتبط

نقشه سیمکشی دوچرخه برقی اسکوتر و موتور برقی

نقشه سیمکشی دوچرخه برقی اسکوتر و موتور برقی
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

دوچرخه برقی شامل موتور، کنترلر، دسته گاز، نمایشگر، دسته ترمز و سنسور پدال است. جهت نصب و راه اندازی دوچرخه برقی و اتصال درست سیم و کانکتورها به یکدیگر مطابق با عکس اقدام به نصب فرمایید.

تست سنسور اثر هال موتور براشلس

تست سنسور اثر هال موتور براشلس
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده می‌شود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:

موتورهای DC بدون جاروبک

موتورهای DC بدون جاروبک
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

یک موتور، انرژی الکتریکی عرضه شده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. انواع مختلفی از موتورها معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC) دارای راندمان بالا و قابلیت کنترل عالی هستند و در بسیاری از برنامه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور BLDC نسبت به انواع دیگر موتور دارای مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

نحوه کار و کنترل موتورهای BLDC

نحوه کار و کنترل موتورهای BLDC
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

درک اصول و کاربردهای موتورهای با بازده بالا
موتورهای BLDC به دلیل توانایی ارائه کارایی بالا در یک پکیج کوچک، طول عمر بالا و همچنین قابلیت کنترل عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. در ادامه چگونگی کنترل آنها برای موثرترین نتیجه را بررسی میکنیم.

تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی

تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

در این متن شما میتوانید نحوه تست انواع دسته گاز شستی و یا موتوری که بر روی انواع دوچرخه برقی و یا موتور سیکلت برقی استفاده میشود را مطالعه بفرمایید.

نحوه عیب یابی و رفع ایراد موتور برقی

نحوه عیب یابی و رفع ایراد موتور برقی
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

اگر موتور یا دوچرخه برقی شما به هر دلیلی کار نمی‌کند، می‌توانید با یک مولتی متر و کمی صرف وقت، عیب سیستم و قطعه خراب را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،‌ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده

مقدمه ای بر کنترلر وسایل نقلیه الکتریکی

مقدمه ای بر کنترلر وسایل نقلیه الکتریکی
یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳

احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این سوال قبلاً به ذهن شما خطور کرده باشد. ما می‌دانیم که خودرو الکتریکی با باتری کار می‌کند که دارای انرژی DC (مستقیم) هستند و موتورهایی داریم که با AC سه فاز کار می‌کنند. هر دوی اینها با هم، چگونه کار خواهند کرد؟ این کار توسط کنترلر انجام می‌شود، از یک دوچرخه معمولی تا یک خودروی تسلا Roadster، هر وسیله نقلیه برقی دارای کنترلر مخصوص به خود است که ولتاژ DC را از باتری به سطح مناسبی برای کار موتورها تبدیل می‌کند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

9 نظر
ابراهیم کوثری
جمعه دوم شهریور ۰۳
پاسخ
()
()
ابراهیم کوثری
سلام يه موتور برقي دارم داخل صفحه نمايش ECU نمايش ميده ولي حرکت نميکنه صفحه نمايش،ودرايور رو موتور ديکه تست کردم سالمه مي شه راهنمايي بفرماييد
پاسخ مدیر سایت
سلام ،ماسفت های کنترلر رو چک کنید، اگر مطمئنید ممکنه مشکل از قطع کن ترمز باشه. خروجی دسته گاز رو هم تست کنید با مولتی متر، ببینید وقتی دسته رو می‌چرخونید ولتاژ سیگنال تغییر می‌کنه یا نه.
پاسخ مدیر سایت
هاشم باقی زاده
جمعه هشتم دی ۰۲
پاسخ
()
()
هاشم باقی زاده
سلام من يک موتور برقي دارم که درايور اون سوخت بازار را خيلي گشتم نمونه اصلي را پيدا نکردم که نمونه خودم 42ولت 500وات بود يک نمونه مشابه که ولت آن بين 36تا 48ولت با توان 500وات خريدم ولي هنگامي که وصل ميکنم سيم هال وقتي وصل هست بصورت خودکار بدون اينکه گاز بدم موتور شروع بکار مي‌کنه و جالب اين جاست که با هر بار باز و بسته کردن سويچ گردش چرخ هم عوض ميشه بدون اينکه قطع بشه فقط سرعتش بعد از چند ثانيه کم ميشه ولي وقتي فيش هال رو قطع ميکنم بعد از چند ثانيه قطع ميشه ولي به هيچ عنوان گاز نميخوره توي هر دو حالت وقتي ترمز ميگيرم بعد خلاص کردن دوباره شروع بکار مي‌کنه لطفاً اگر ميشه راهنمايي کنيد البته ناگفته نماند که تعداد سيم هاي هر دودرايور ها با هم متفاوت است ممنونم که وقت گذاشتين
پاسخ مدیر سایت
سلام، برای راهنمایی توی واتس اپ پیام بدید و عکس سیم کشی رو بفرستید، احتمالاً جایی سیم هارو اشتباه وصل کردید.
پاسخ مدیر سایت
مهرداد
دوشنبه بیست و هفتم آذر ۰۲
پاسخ
()
()
مهرداد
سلام يک موتر برقي دارم باطري هارو عوض کردم وقتي فول شارژ ميشه نهايتن ۸۰۰متر راه ميره ۶عدد باطري داره ولتاژ رو کنترولر زده ۶۳ ولي ولتاژ باطري ها ۷۲ ولته اهم کنترولر رو گرفتم قرمز به سه رنگ OLاست و مشکي به سه رنگ ۱۹.۸۰کيلو اهم به نظرتون مشکل از کجاست
پاسخ مدیر سایت
سلام، احتمال زیاد باتری تون مشکل داره، برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.
پاسخ مدیر سایت
فرزاد به پیک
جمعه بیست و چهارم آذر ۰۲
پاسخ
()
()
فرزاد به پیک
سلام من يه موتور برقي دارم کل وسايلش رو ميزارم رو يه موتور ديگه روي اون مشکلي ندارن ولي روي موتور خودم کار نميکنه مشکل از کجاست
پاسخ مدیر سایت
سلام، ممکنه از قطع کن ترمز روی جک رو کتی ترمز باشه که کار نمیکنه،
پاسخ مدیر سایت
علیرضا جلیلی پندارش
سه شنبه دهم اسفند ۰۰
پاسخ
(2)
()
علیرضا جلیلی پندارش
سلام، ممنون از راهنمايي و وقتي که در زمينه تعمير و عيب يابي موتور هاي برقي، در اختيار من گذاشتيد،
پاسخ مدیر سایت
سلام سلامت باشین باعث خوش حالیمون هستش که تونستیم کمکی باشیم براتون
پاسخ مدیر سایت
علی وطنخواه
دوشنبه یازدهم اسفند ۹۹
پاسخ
(2)
()
علی وطنخواه
سلام. از اينکه اطلاعات بسيار خوب و آموزنده در اختيار هم وطنان خود قرار مي دهيد بسيار ارزشمند است /سپاسگزارم بوشهر وطنخواه
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفنهای تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagramsorosh