برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد .در هر یک از حالتهای فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار میشود.
1. مولتی متر
2. کنترلر موتور bldc
برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد.در هر یک از حالتهای فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار میشود.
هر سه اندازه گیری بین سه فاز و منفی سیستم نشانگر حدود 10 کیلو اهم مقاومت است، پس در نتیجه ماسفت ها در شرایط ایده آل هستند.
در تست اتصال بین فازها و مثبت، شاهد مقاومت بی نهایت در دو فاز سبز و آبی و مقاومت صفر بین فاز زرد و مثبت هستیم، که نشانگر سوختن ماسفت زرد سمت بالا در شرایط اتصال کوتاه است و باید تعویض گردد.
اگر ماسفت سوخته باشد در صورتیکه موتور را به کنترلر وصل کنید ( بدون منبع تغذیه) مقاومت خیلی زیادی را به صورت فیزیکی در هنگام چرخاندن موتور احساس خواهید کرد (در موتورهای دارای گیربکس یک طرفه اگر موتور را برعکس حرکت بچرخانید این اتفاق خواهد افتاد) که اگر کنترلر را از موتور جدا کنید این مقاومت را دیگر حس نخواهید کرد.
منبع : ebike.ca
انواع کنترلر وسایل نقیه الکتریکی اعم از خودروهای شهری و ون مسافربر برقی، موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی و دوچرخه برقی شامل انواع کنترلر و درایور
دوچرخه برقی شامل موتور، کنترلر، دسته گاز، نمایشگر، دسته ترمز و سنسور پدال است. جهت نصب و راه اندازی دوچرخه برقی و اتصال درست سیم و کانکتورها به یکدیگر مطابق با عکس اقدام به نصب فرمایید.
در موتورهای جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده میشود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.
جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:
در این متن شما میتوانید نحوه تست انواع دسته گاز شستی و یا موتوری که بر روی انواع دوچرخه برقی و یا موتور سیکلت برقی استفاده میشود را مطالعه بفرمایید.
اگر موتور یا دوچرخه برقی شما به هر دلیلی کار نمیکند، میتوانید با یک مولتی متر و کمی صرف وقت، عیب سیستم و قطعه خراب را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.
تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده
احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این سوال قبلاً به ذهن شما خطور کرده باشد. ما میدانیم که خودرو الکتریکی با باتری کار میکند که دارای انرژی DC (مستقیم) هستند و موتورهایی داریم که با AC سه فاز کار میکنند. هر دوی اینها با هم، چگونه کار خواهند کرد؟ این کار توسط کنترلر انجام میشود، از یک دوچرخه معمولی تا یک خودروی تسلا Roadster، هر وسیله نقلیه برقی دارای کنترلر مخصوص به خود است که ولتاژ DC را از باتری به سطح مناسبی برای کار موتورها تبدیل میکند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |