menuordersearch
evparts.ir

تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی ,

۱۳۹۹/۱۰/۵ جمعه
(13)
(1)
تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی
تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی

تست انواع دسته گاز

 

 

ابزار های مورد نیاز:

  1. مولتی متر و یا ولت متر دیجیتال
  2. دسته گاز شستی یا موتوری
  3. کنترلر
  4. منبع تغذیه و یا باتری
  5. در صورت نیاز نمایشگر(دوچرخه برقی)

تست دسته گاز دوچرخه برقی

 

ابتدا همه سوکت ها را متصل کنید اگر کنترلر شما بدون کلید روشن خاموش و یا بدون نمایشگر روشن نمیشود کلید و یا نمایشگر را هم متصل کنید و در حالت روشن قرار دهید.

تست دسته گاز موتور برقی

 

سلکتور مولتی متر خود را بر روی DC و ولتاژ 20 ولت قرار دهید.

تست دسته گاز موتور سیکلت برقی

throttle testing

 

سیم های دسته گاز عبارتند از : سیم مشکی که منفی است، سیم قرمز که مثبت است و سیم سبز که سیگنال است(سیم سیگنال دسته گاز ممکن است رنگ های مختلفی از قبیل سفید، زرد و یا آبی داشته باشد)

ebike throttle testing

پراب مشکی مولتی وتر و یا ولت متر خود را به سیم مشکی دسته گاز و پراب قرمز را به سیم قرمز دسته گاز خود وصل کنید در صورتیکه کنترلر شما روشن باشد بر روی ولت متر شاهد ولتاژ حدود 4.5 ولت(بین 4 تا 5ولت) خواهیم بود در غیر اینصورت ابتدا اتصال مولتی متر را چک کنید و مطمئن شوید که پراب های ملتی متر به درستی به سیم های قرمز و مشکی وصل شده اند و در صورتیکه باز هم ولتاژ 4.5 ولت را ملاحظه نکردید کنترلر وسیله شما خراب شده است و ولتاژ تغذیه مورد نیاز دسته گاز را نمیتواند تامین کند، در صورتیکه ولتاژ 4.5 ولت تایید شد پراب قرمز را به سیم سیگنال وصل کنید.

در اینصورت ولتاژ حدود 1 ولت بر روی مولتی متر نمایان میگردد که با چرخاندن دسته گاز تا حدود 4.5 ولت به نسبت چرخاندن شما افزایش پیدا میکند.

در هنگام انجام دادن این تست حتما مراقب باشید که اتصال کوتاه رخ ندهد چراکه میتواند باعث آسیب جدی شود.

 

منبع : ebike.ca

انواع عملگرهای گاز، ترمز و راهنما شامل دسته گاز شستی و دسته گاز مچی، پدال گاز، دسته ترمز قطع کن دار، قطع کن ترمز، دسته راهنما کلید چراغ و بوق مورد استفاده در خودروهای برقی

 

انواع عملگر گاز و ترمز دوچرخه برقی و خودرو برقی

انواع عملگر گاز پدال و دسته گاز مچی و شستی دوچرخه برقی و خودرو برقی  انواع عملگر ترمز دوچرخه برقی و خودرو برقی

انواع دسته راهنما و چراغ دوچرخه برقی و خودرو برقی

 

 تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی
تست دسته گاز دوچرخه اسکوتر و موتورسیکلت برقی

مقالات مرتبط

نقشه سیمکشی دوچرخه برقی اسکوتر و موتور برقی

نقشه سیمکشی دوچرخه برقی اسکوتر و موتور برقی
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

دوچرخه برقی شامل موتور، کنترلر، دسته گاز، نمایشگر، دسته ترمز و سنسور پدال است. جهت نصب و راه اندازی دوچرخه برقی و اتصال درست سیم و کانکتورها به یکدیگر مطابق با عکس اقدام به نصب فرمایید.

تست سنسور اثر هال موتور براشلس

تست سنسور اثر هال موتور براشلس
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده می‌شود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

تست سلامت ماسفت های کنترلر موتور براشلس

تست سلامت ماسفت های کنترلر موتور براشلس
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد .در هر یک از حالت های فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار می‌شود.

نحوه عیب یابی و رفع ایراد موتور برقی

نحوه عیب یابی و رفع ایراد موتور برقی
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

اگر موتور یا دوچرخه برقی شما به هر دلیلی کار نمی‌کند، می‌توانید با یک مولتی متر و کمی صرف وقت، عیب سیستم و قطعه خراب را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

آموزش و اطلاعات خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته

آموزش و اطلاعات خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

آموزش و اطلاعات مورد نیاز در وسایل نقلیه الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،‌ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،‌ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

3 نظر
علیرضا بررگر
یکشنبه پانزدهم مرداد ۰۲
پاسخ
()
()
علیرضا بررگر
سلام. دسته گاز در ابتدا ولتاژ ۲ ولت را نمايش مي دهد و با چرخاندن دسته گاز ماکزيمم ۲ و نيم ولت مي شود، آيا دسته گاز خراب است؟ اهم دسته گاز بايد چقدر باشد؟
پاسخ مدیر سایت
سلام، ورودی ولتاژ دسته گاز باید 5 ولت باشد، اگر 2 ولت است کنترلر ایراد دارد، از سیم دیگه ای که 5 ولته می‌تونید به ورودی دسته گاز وصل کنید و تست کنید ببینید کار می‌کنه یا نه،
پاسخ مدیر سایت
رستمی
یکشنبه بیست و هشتم فروردین ۰۱
پاسخ
()
()
رستمی
سلام .وقت بخير .اگر در دسته گاز موتور برقي برق سيگنال حدود 3.57 شد آيا دسته گاز خراب هست ؟؟؟
پاسخ مدیر سایت
سلام، احتمال زیاد بله، باید ولتاژ خروجی سیگنال از 1.5 ولت تا 4.5 ولت با چرخاندن دسته گاز تغییر کند.
پاسخ مدیر سایت
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفنهای تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagramsorosh