
تست سلامت دسته گاز

تست انواع دسته گاز
ابزار های مورد نیاز:

ابتدا همه سوکت ها را متصل کنید اگر کنترلر شما بدون کلید روشن خاموش و یا بدون نمایشگر روشن نمیشود کلید و یا نمایشگر را هم متصل کنید و در حالت روشن قرار دهید.

سلکتور مولتی متر خود را بر روی DC و ولتاژ 20 ولت قرار دهید.


سیم های دسته گاز عبارتند از : سیم مشکی که منفی میباشد ، سیم قرمز که مثبت میباشد و سیم سبز که سیگنال میباشد(سیم سیگنال دسته گاز ممکن است رنگ های مختلفی از قبیل سفید، زرد و یا آبی داشته باشد)

پراب مشکی مولتی وتر و یا ولت متر خود را به سیم مشکی دسته گاز و پراب قرمز را به سیم قرمز دسته گاز خود وصل کنید در صورتیکه کنترلر شما روشن باشد بر روی ولت متر شاهد ولتاژ حدود 4.5 ولت(بین 4 تا 5ولت) خواهیم بود در غیر اینصورت ابتدا اتصال مولتی متر را چک کنید و مطمئن شوید که پراب های ملتی متر به درستی به سیم های قرمز و مشکی وصل شده اند و در صورتیکه باز هم ولتاژ 4.5 ولت را ملاحظه نکردید کنترلر وسیله شما خراب شده است و ولتاژ تغذیه مورد نیاز دسته گاز را نمیتواند تامین کند، در صورتیکه ولتاژ 4.5 ولت تایید شد پراب قرمز را به سیم سیگنال وصل کنید.

در اینصورت ولتاژ حدود 1 ولت بر روی مولتی متر نمایان میگردد که با چرخاندن دسته گاز تا حدود 4.5 ولت به نسبت چرخاندن شما افزایش پیدا میکند.



در هنگام انجام دادن این تست حتما مراقب باشید که اتصال کوتاه رخ ندهد چراکه میتواند باعث آسیب جدی شود.
منبع : ebike.ca
انواع عملگرهای گاز، ترمز و راهنما شامل دسته گاز شستی و دسته گاز مچی، پدال گاز، دسته ترمز قطع کن دار، قطع کن ترمز، دسته راهنما کلید چراغ و بوق مورد استفاده در خودروهای برقی



دوچرخه برقی شامل موتور، کنترلر، دسته گاز، نمایشگر، دسته ترمز و سنسور پدال می باشد. جهت نصب و راه اندازی دوچرخه برقی و اتصال درست سیم و کانکتورها به یکدیگر مطابق با عکس اقدام به نصب فرمایید.

در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده می شود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید . در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت) . برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد .در هر یک از حالت های فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد ، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار می شود.

اگر موتور یا دوچرخه برقی شما به هر دلیلی کار نمی کند، می توانید با یک مولتی متر و کمی صرف وقت، عیب سیستم و قطعه خراب را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

آموزش و اطلاعات مورد نیاز در وسایل نقلیه الکتریکی مانند خودرو ، موتور سیکلت، اسکوتر،ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی مانند خودرو ، موتور سیکلت، اسکوتر،ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده
دسته گاز شستی717,0000
تومان
دسته گاز مچی1,093,0000
تومان
پدال گاز خودرو برقی1,965,0000
تومان
دسته گاز شیائومی766,0000
تومان
دسته گاز نمایشگردار دوچرخه برقی4,373,0000
تومان
ولت متر جیبی702,0000
تومان
دسته گاز شستی با نشانگر ولتاژ سوئیچ دار1,311,0000
تومان
سنسور انکودر دور موتور AC8,665,0000
تومان
شارژر هوشمند و تستر ظرفیت باتری4,494,0000
تومان
دسته گاز ترمز دار موتور برقی3,994,0000
تومان
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |








.png)
.png)
.png)
.png)
.png)
.png)