menuordersearch
evparts.ir

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی ,

۱۳۹۸/۱۲/۱ پنج شنبه
(11)
(0)
کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی
کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی

امروزه با توجه به آلودگی بیش از حد هوای شهر‌‌‌‌های بزرگ بخصوص کلان شهر تهران و همچنین در مرز هشدار قرار داشتن هوای شهر در اکثر اوقات نیاز به اتتخاذ راهکاری عملیاتی نه در حد واردات موتور‌‌‌‌های الکتریکی با قیمت‌‌‌‌های سرسام آور، بلکه راهکاری عملی متناسب با نیاز مصرف کنندگان و بودجه ی آنها احساس می‌شود .
این راهکار عملی می‌تواند بهره گیری از موتورسیکلت‌‌‌‌های موجود در دست مصرف کنندگان و بهینه سازی آنها بنحوی که سیستم محرک بنزینی این موتورسیکلت ها با سیستم رانش الکتریکی جایگزین شود. بدین ترتیب مصرف کننده دیگر ملزم به صرف مبالغ هنگفت برای خرید موتورسیکلت برقی نیست.
آمار موجود حاکي از اين است که موتورسیکلتها عامل 25 درصد آلودگی هوا و 49 درصد آلودگی صوتی تهران هستند.
با توجه به آمار منتشره از رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران مبني بر اينکه موتورسیکلت‌‌‌‌های بنزینی در حالت معمولی شش تا هشت برابر خودروها آلودگی ایجاد میکند و با توجه به تردد صدها هزار دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر تهران، این جایگزینی میتواند تاثیر بسیار خوبی بر کاهش آلودگی هوای تهران داشته باشد.
از اين سو گامهائي در اين زمينه برداشته شده است که مي توان به پروژه ي ناموفق شهرداري تهران در جايگزيني موتورسيکلت هاي برقي با موتورسيکلت هاي بنزيني موجود اشاره کرد که بدليل بالابودن قيمت موتورهاي معرفي شده استقبالي صورت نگرفته است.  
از لحاظ فني با توجه به مطالعه بازار محصولات موجود در زمينه موتورسيکلت هاي برقي و تحقيقات بازارانجام شده و نتايج بدست آمده از اينکه مشتريان چه مي خواهند از جمله توان موتور، حداکثر سرعت، ظرفيت باطري و ...، طراحي اين سيستم انجام شده است.از ديدگاه اقتصادي پروژه، با توجه به اينکه شاسي موتورسيکلت هاي بنزيني موجود عمر مفيدي در حدود 10 سال دارند ولي غالبا انجين (موتور محرک احتراق داخلي) موتورها عمري برابر 5 سال دارند مي توان استفاده دوباره از موتورسيکلت هاي خود مشتريان را راهکاري منطقي و بهينه دانست. طبق جدول پیوست که مقايسه ايست بين هزينه هاي 4 سال موتورسيکلت بنزيني و برقي، به نظر ميرسد قانع کردن مشتريان به استفاده از محرک الکتريکي کار آساني باشد.    
از اثرات زيست محيطي حاصل از اجراي طرح مي توان به انتشار صفر گاز کربن دي اکسيد و ديگر ريزگردها و کاهش آلودگي صوتي   به ازاي هر موتورسيکلت برقي اشاره کرد.

 

مقالات مرتبط

تست سنسور اثر هال موتور براشلس

تست سنسور اثر هال موتور براشلس
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

در موتور‌‌‌‌های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده می‌شود.
جهت تست سنسور‌‌‌‌های اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی

مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، رانندگان موتورسیکلت ها عمدتاً به دو دسته پرمصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند.

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

ضرایب مقاومت هوا اشکال مختلف برای طراحی خودرو

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:

موتور سه چرخ برقی

موتور سه چرخ برقی
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

موتور سه چرخ برقی طراحی شده با توان 3 کیلووات و ظرفیت حمل 400 کیلوگرم با سرنشین توانایی شیب پیمایی 10 درجه معادل با 18 درصد و رسیدن به سرعت نهایی 45 کیلومتر بر ساعت را داراست.

موتور‌‌‌‌های DC بدون جاروبک

موتور‌‌‌‌های DC بدون جاروبک
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

یک موتور، انرژی الکتریکی عرضه شده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. انواع مختلفی از موتورها معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان موتور‌‌‌‌های DC بدون جاروبک (BLDC) دارای راندمان بالا و قابلیت کنترل عالی هستند و در بسیاری از برنامه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور BLDC نسبت به انواع دیگر موتور دارای مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

نحوه کار و کنترل موتور‌‌‌‌های BLDC

نحوه کار و کنترل موتور‌‌‌‌های BLDC
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

درک اصول و کاربرد‌‌‌‌های موتور‌‌‌‌های با بازده بالا
موتور‌‌‌‌های BLDC به دلیل توانایی ارائه کارایی بالا در یک پکیج کوچک، طول عمر بالا و همچنین قابلیت کنترل عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. در ادامه چگونگی کنترل آنها برای موثرترین نتیجه را بررسی میکنیم.

قطعات موتورسیکلت برقی

قطعات موتورسیکلت برقی
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

انواع موتور‌‌‌‌های مورد استفاده در خودرو‌‌‌‌های برقی

انواع موتور‌‌‌‌های مورد استفاده در خودرو‌‌‌‌های برقی
جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰

وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودرو‌‌‌‌های الکتریکی،چیزی که جایگزین موتور‌‌‌‌های احتراق داخلی می‌شود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک‌‌‌‌های کنترل، فضایی را برای انواع موتور‌‌‌‌های الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتور‌‌‌‌های الکتریکی مورد استفاده برای کاربرد‌‌‌‌های خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

1 نظر
مصطفی جهانمردی
چهارشنبه ششم بهمن ۰۰
پاسخ
()
()
مصطفی جهانمردی
با سلام يک موتور سوزوکي gp125 دارم دو زمانه هست مي خواستم به موتور برقي تبديلش کنم امکانش هست ؟ در صورتي که امکان تبديل به برقي باشد به کجا بايد مراجعه کنم
پاسخ مدیر سایت
سلام، بله امکانش هست، کیت کامل سیستم رانش موتور برقی به صورت سفارشی تولید میشه، تو لینک زیر می‌تونید ببینید، https://evparts.ir/haxdrive برای تبدیل باید به آدرس فروشگاه مراجعه کنید.
پاسخ مدیر سایت
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفن‌‌‌‌های تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagram