menuordersearch
evparts.ir

بررسی پارامتر‌‌‌‌های اساسی در طراحی سیستم رانش وسیله نقلیه الکتریکی ,

۱۴۰۱/۴/۱۴ سه شنبه
(12)
(0)
پارامتر‌‌‌‌های اساسی در طراحی سیستم رانش وسیله نقلیه الکتریکی
پارامتر‌‌‌‌های اساسی در طراحی سیستم رانش وسیله نقلیه الکتریکی

اگر می‌خواهید وسیله نقلیه برقی مانند دوچرخه، سه چرخه، موتورسیکلت، اسکوتر یا خودرو برقی طراحی کنید، برای طراحی و انتخاب سیستم رانش شامل موتور، کنترلر و باتری اطلاعات زیر کمکتان می‌کند.

توان موردنیاز سرعت نهاییتوان سرعت نهایی در وزن‌‌‌‌های مختلف

در نمودار زیر توان موردنیاز بر حسب کیلووات برای رسیدن به سرعت نهایی در بازه ی 30 الی 120 کیلومتر برساعت در وسائل نقلیه الکتریکی در وزن‌‌‌‌های 100 الی 1000 کیلوگرم مختلف با فرض ضریب درگ ثابت 0.5Cd مشاهده می‌شود.

Power required to reach final speed in electric vehicles with different weights

Power required to reach final speed in electric vehicles with different weights - drag coefficient 0.5Cd



گشتاور و نیروی لازم برای شیب پیمایی خودرو برقیگشتاور موردنیاز برای شیب پیمایی خودرو‌‌‌‌های برقی در وزن‌‌‌‌های مختلف

در نمودار زیر نیروی موردنیاز بر حسب نیوتن برای شیب پیمایی بین بازه 5 الی 50 درصد در وسائل نقلیه الکتریکی در وزن‌‌‌‌های 100 الی 1000 کیلوگرم با فرض ضریب درگ ثابت 0.5Cd مشاهده می‌شود.

با ضرب کردن نیرو در شعاع چرخ بر حسب متر، گشتاور موردنیاز روی چرخ بدست می‌آید. برای اینکه گشتاور بیشینه خروجی موتور موردنیاز را پیدا کنید، کافی است گشتاور موردنیاز روی چرخ را بر ضریب دنده تقسیم کنید.

Force required for grade clinmbing in electric vehicles with different weights

Force required for grade clinmbing in electric vehicles with different weights - drag coefficient 0.5Cd



تبدیل درجه به درصد شیبتبدیل درجه به درصد برای محاسبه شیب پیمایی خودرو برقی

برای محاسبه گشتاور مورد نیاز بیشینه شیب پیمایی نیاز به شیب بر حسب درصد است. در نمودار زیر تبدیل درجه‌‌‌‌های متداول به درصد قابل مشاهده است.

ضمناً درصد برابر است با تانژانت رادیان زاویه موردنظر - TAN(RADIANS(degree))

             convert             ing degree to percent for grade ability

  convert ing degree to percent - gradeability


توان الکتروموتور الکتریکی از گشتاور و دور

محاسبه توان موتور الکتریکی از گشتاور و دور

محاسبه توان الکتروموتور خودرو‌‌‌‌های برقی بر حسب کیلووات (kW) از دور موتور بر حسب دور بر دقیقه (RPM) و گشتاور بر حسب نیوتن متر (N.m)

Power (kW) = Torque (N.m) x Speed (RPM) / 9.5488

محاسبه توان موتور الکتریکی از گشتاور و دور

محاسبه گشتاور الکتروموتور خودرو‌‌‌‌های برقی بر حسب نیوتن متر (N.m) از دور موتور بر حسب دور بر دقیقه (RPM) و توان بر حسب کیلووات (kW)

Torque (N.m) = 9.5488 x Power (kW) / Speed (RPM)

محاسبه گشتاور موتور الکتریکی از توان و دور

مقالات مرتبط

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

ضرایب مقاومت هوا اشکال مختلف برای طراحی خودرو

معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه تخته گاز (Top Gear)

معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه تخته گاز (Top Gear)
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

بررسی بهترین خودرو‌‌‌‌های برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)

بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودرو‌‌‌‌های برقی روز دنیا

بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودرو‌‌‌‌های برقی روز دنیا
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودرو‌‌‌‌های برقی روز دنیا اعم از ظرفیت باتری، توان و گشتاور بیشینه، شتاب و سرعت نهایی، تعداد سرنشین، کارایی و مصرف و قیمت می‌پردازیم.

طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی

طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاس‌بندی خودروهای هاچ‌بک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودرو‌‌‌‌های دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودرو‌‌‌‌های سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودرو‌‌‌‌های کوییک، ساینا و تیبا و خودرو‌‌‌‌های کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن‌‌‌‌های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده می‌شود.

معرفی 10 خودرو مینی برقی

معرفی 10 خودرو مینی برقی
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

وسایل نقلیه الکتریکی نه تنها به عنوان جایگزینی مستقیم برای خودروها در حال تکامل شناخته می‌شوند، بلکه بسیاری از خودروسازان تلاش می‌کنند ما را تشویق کنند تا نحوه رفت و آمد خود را دوباره ارزیابی کنیم. حمل و نقل شهری بخش مهمی از این امر است، بنابراین ما نگاهی انداخته‌ایم به اینکه چه خودرو‌‌‌‌های برقی دو و چهار نفره در دسترس هستند و چه چیزی در راه است.

محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودرو‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی

محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودرو‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودرو‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی شامل دوچرخه برقی، سه چرخه برقی، وانت برقی سه چرخ، موتورسیکلت و اسکوتر برقی و خودرو برقی

توضیحات و مشخصات فنی و تخصصی خودرو‌‌‌‌های الکتریکی و قطعات وابسته

توضیحات و مشخصات فنی و تخصصی خودرو‌‌‌‌های الکتریکی و قطعات وابسته
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

توضیحات فنی، تخصصی و مشخصاتی خودرو‌‌‌‌های الکتریکی و قطعات وابسته و ارائه محاسبات عملکردی و اقتصادی سیستم ها

بزرگترین تولیدکنندگان خودرو‌‌‌‌های الکتریکی که هوشمندانه با تغییرات اقلیمی مقابله می‌کنند

بزرگترین تولیدکنندگان خودرو‌‌‌‌های الکتریکی که هوشمندانه با تغییرات اقلیمی مقابله می‌کنند
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

همه ما می‌دانیم که آلودگی هوا یک موضوع مهم جهانی است که باعث مرگ و میر‌‌‌‌های زودرس و بیماری ها در سراسر جهان می‌شود. هر یک از ما خواسته یا ناخواسته ردپای کربن را بر روی محیط زیست میگزاریم و موجب ایجاد خطرات زیست محیطی هستیم.

مقدمه ای بر وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)

مقدمه ای بر وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

در حالی که تغییرات و پیشرفت ها در زمینه خودرو‌‌‌‌های الکتریکی در حال انجام است، زمان آن رسیده است که ما به عنوان مهندس بدانیم که چه چیزی زیر کاپوت یک ماشین الکتریکی است و چگونه کار می‌کند. بنابراین در این مقاله بیایید یک وسیله نقلیه الکتریکی را تجزیه کنیم تا در مورد آنها یاد بگیریم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفن‌‌‌‌های تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagram