کیت های تبدیل دوچرخه برقی مجهز به موتور محرک که عموماً یک هاب موتور از نوع BLDC هستند که بسته به نوع موتور بر روی چرخ جلو یا عقب دوچرخه نصب میشوند.
مجموعه باتری این کیت ها از نوع لیتیم یون بوده و مجهز به سیستم مدیریت باتری است که شارژ و دشارژ سلول های باتری را کنترل میکنند. کنترلر یا درایور با دریافت ورودی از عملگرها، حسگرها و باتری، فرمان مورد انتظار را به موتور صادر میکند. کیت ها جهت حرکت علاوه بر دسته گاز، مجهز به سیستم هوشمند کمکی پدال (PAS) بوده که موتور بصورت خودکار با پدال زدن با توجه به میزان گشتاور مورد نیاز تعیین شده توسط راکب به رانش دوچرخه کمک میکند (حالت هیبریدی)، البته راکب در مواقعی که نمیخواهد رکاب بزند میتواند بوسیله دسته گاز دوچرخه را براند (حالت الکتریکی). کیت ها بسته به نوع شامل یک نمایشگر بوده که سطح گشتاور کمکی موتور، سرعت، مسافت طی شده و میزان شارژ باتری در آن نمایش داده میشود.