دوچرخه های برقی جایگزین های جدید و بسیار مناسبی برای حمل و نقل شهری است. که دارای تمام مزیت های دوچرخه معمولی مانند ورزش نشاط آور و سرگرم کننده، بدون آلایندگی و سر و صدا و لرزش هستند، در صورتیکه بزرگترین اشکال دوچرخه کمبود توان است، تصور کنید که در سربالایی های خیابان ها و جاده ها به راحتی سرازیری ها حرکت کنید، این حسی است که تجربه استفاده از دوچرخه برقی به شما ارائه خواهد کرد.
در اکثر موارد استفاده از دوچرخه برقی در شهر بسیار سریع تر و ارزان تر از خودروی شخصی و وسایل نقلیه عمومی است.
اساسا، دوچرخه برقی یک دوچرخه معمولی است بعلاوه یک الکتروموتور برای کمک کردن به شما. شما میتوانید به صورت عادی رکاب بزنید و از موتور فقط در سربالایی ها یا زمانی که خسته هستید استفاده کنید، و یا اینکه همیشه از موتور استفاده کنید تا دوچرخه سواری برایتان آسان تر شود.تجربه راندن دوچرخه برقی کاملا از رانندگی اسکوتر ها و یا موتور سیکلت های بنزینی متفاوت است. در دوچرخه برقی کمک موتور کاملا نرم و بی صدا است، و در واقع تکمیل کننده توان و نیروی انسانی است و نه جایگزین کننده آن.
آیا وزن اضافی پدال زدن بدون موتور را سخت تر میکند؟
پاسخ ساده این سوال بله است ولی نه زیاد. اثر وزن بر نحوه عملکرد دوچرخه تا حد زیادی اغراق آمیز است. مردم میلیون ها برای خرید دوچرخه ای که فقط چند کیلو سبک تر است خرج میکنند. ولی زمانیکه راننده دوچرخه به خودی خود 5-6 برابر سنگین تر از دوچرخه است وزن دوچرخه کمترین تغییر را ایجاد خواهد کرد. راندن دوچرخه سنگین تر در سربالایی کمی سخت تر است ولی همان قدر در سرپایینی ها سریع تر است، و در کفی تقریبا با دوچرخه سبک تر هیچ فرقی نمیکند.
وزن اضافی موتور و باتری که به دوچرخه اضافه میشود چیزی در حدود 9 تا 18 کیلوگرم خواهد بودکه به دوچرخه اضافه میشود و پس از سوار شدن خواهید دید که تغییر محسوسی در سواری آن ایجاد نشده است، کتاب های دانشگاهی من که با خود به دانشگاه میبردم تقریبا همین مقدار وزن داشتند که در طول مسیر تا دانشگاه کمکی به راحت تر رفتنم نمیکردند، شما تغییر وزن را زمانی که بخواهید دوچرخه را بلند کنید و از جایی عبور کنید احساس خواهید کرد و در واقع بلند کردن دوچرخه از زمین از قبل کمی مشکل تر خواهد بود.
چقدر توان مورد نیاز است؟
توان متوسطی که یک دوچرخه سوار به طوز معمول به دوچرخه اعمال میکند چیزی در حدود 150 وات یا یک پنجم اسب بخار است. اگر علاقه مند باشید اکثر دوچرخه های تمرینی مدرن نیروی دقیق اعمالی به دوچرخه را بر روی یک نمایشگر نمایش میدهند که نشان میدهد چقدر نیرو پاهایتان تولید میکنند، یک فرد ورزشکار میتواند 350 وات را برای 10 دقیقه تحمل کند و تا 600 وات را برای چند ثانیه، ولی برای رانندگی مداوم 100-200 وات معمولاست. شما ممکن است فکر کنید 150 وات تمام نیرویی است که شما برای دوچرخه برقی نیاز خواهید داشت، ولی شما اگر دوچرخه برقی با توان 150 وات را تست کنید قطعا برایتان خیلی جذاب نخواهد بود. زمانیکه دوچرخه سوار وارد سربالایی میشود دنده را سبک کرده و سرعتش به 10-15 کیلومتر بر ساعت افت میکند و کار بیشتری برای سرعت کمتری انجام میدهد، با این وجود زمانیکه دوچرخه سوار در شرایط یکسان با دوچرخه برقی 150 وات وارد سربالایی میشود سرعت دوچرخه افت کرده و به سرعت راه رفتن میرسد و مشخصا توان 150 وات برای کسی که سربالایی در مسیرش وجود دارد کافی نیست. برای ثابت نگهداشتن سرعت بر روی سرعت مناسب 20-25 کیلومتر بر ساعت در سربالایی نیازمند 400 تا 500 وات توان است که با یک موتور 350 وات و نیروی انسانی این عمل به سادگی محیا خواهد شد.
برای مقایسه، موتور ماشین ها حدود 100 اسب و بیشتر هستند و با سرعت متوسط 26 کیلومتر بر ساعت در داخل شهر تهران حرکت میکنند که با دوچرخه برقی که تا 30 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد قابل مقایسه است.
آیا زمانی که رکاب میزنیم باتری ها شارژ میشوند؟
به دلایلی این پرسش مشترک بسیاری از افراد است که نشان دهنده این است که مزایا و توانمندی های خودرو های الکتریکی برای اکثر افراد مشهود است. جواب این سوال بله است، در بسیاری از دوچرخه برقی هایی که از سیستم هاب موتور بهره مندند این امکان وجود دارد، ولی فقط زمانی که شما از سرعت حرکت موتور سریع تر حرکت میکنید این اتفاق صورت میگیرد.
شارژ کردن باتری ها در زمان رکاب زدن هدف سواری الکتریکی در دوچرخه برقی مانند خودروی هیبریدی نیست. عموما، در دوچرخه برقی شما مقداری انرژی از باتری ها خارج میکنید تا به شما در دوچرخه سواری کمک کند سپس این انرژی را توسط شارژر و برق شهری دوباره در باتری ها جایگزین نمایید، تا اینکه چند برابر بیشتر در رکاب زدن به فشار بیفتید تا باتری ها شارژ شود.
موضوع ترمز ژنراتوری بحثی است که بسیار پیش میآید، و این دیگر شارژ کردن باتری ها به وسیله رکاب زدن نیست، ولی برای شارژ کردن توسط انرژی جنبشی زمانی که در حال توقف هستید، با هر هاب موتور مستقیم و یا گیربکس داری که گیربکس آن یکطرفه گرد نباشد شما میتوانید انرژی مازادی که با حرکت کردن با سرعت بالاتر از سرعت موتور وجود دارد را ذخیره کنید که باعث نمیشود از حرکت بایستد و در واقع یک کنترل سرعت در سرپایینی ها خواهد بود فقط مسئله این است که عموما امکان رسیدن به این شرایط ایده آل در مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن وجود ندارد و مسئه مهم و بزرگتر این نوع موتور ها برای دوچرخه برقی این است که شما دیگر یک دوچرخه معمولی ندارید که در صورت نیاز از سیستم برقی استفاده کنید و رکاب زدن در شرایطی که شارژ باتری دوچرخه تمام شده کار بسیار دشواری خواهد بود و درواقع همانند این است که شما برای حرکت کردن در مسیر کفی باید انرژی مورد نیاز برای حرکت در سربالایی را به آن وارد کنید که باعث میشود دوچرخه شما برایتان مفرح نباشد.
با چه سرعتی و چه مسافتی حرکت میکنند و چگونه میشود تهیه کرد؟
این اعداد در هر مدل دوچرخه برقی فرق میکند. دوچرخه برقی های تجاری عموما از قانون محدودیت سرعت 30 کیلومتر بر ساعت تبعیت میکنند، و البته در برخی کشورها 24 کیلومتر بر ساعت است. که البته امکان ساخت دوچرخه برقی که با سرعت بیشتر برود به صورت سفارشی وجود دارد. برد وسیله با سایز باتری رابطه مستقیم دارد، که عموما بین 20-30 کیلومتر با استفاده معمولی برد دارند که با باتری های با ظرفیت بالاتر این عدد تا 60-70 کیلومتر نیز میرسد.
سه گزینه برای داشتن دوچرخه برقی وجود دارد یکی اینکه از دوچرخه برقی های موجود یکی را انتخاب کرده و خریداری کنید ودیگری این که دوچرخه خود را به ما تحویل دهید و کیت مد نظرتان را بر روی دوچرخه خودتان نصب کرده و تحویلتان دهیم ودیگر اینکه کیت مد نطرتان را برایتان ارسال کرده و طبق راهنمای نصب خودتان کیت را بر روی دوچرخه خود نصب کنید که هر سه شامل گارانتی و خدمات پس از فروش ما است.
انواع دوچرخه برقی و کیت تبدیل دوچرخه برقی در مدل های چرخ جلو و چرخ عقب در توان های 250 وات، 350 وات، 500 وات و 1000 وات با موتور براشلس و باتری لیتیوم
دوچرخه های برقی عمدتاً در سه نوع هاب جلو، هاب عقب و سیستم مرکزی طراحی و تولید میشوند.
مسئله ای که همیشه آن را احساس کردیم ولی تا کنون وارد جزئیات آن نشده ایم، این است که چقدر راندن دوچرخه برقی میتواند برای سلامتی مفید باشد. که موجب مطرح شدن این سوال شد که چقدر ورزش کردن با دوچرخه برقی میتواند برای سلامتی سودمند باشد، چه برای کسانی که برای مدت طولانی دوچرخه سواری میکردند و چه برای کسانی که به تازگی به جمع ما پیوسته اند، که مطمئن هستم با راندن دوچرخه برقی های ما نهایت لذت را خواهند برد.
دفترچه راهنما دوچرخه برقی هخامنش
معرفی قطعات دوچرخه برقی
نکات ایمنی و فنی
راه اندازی
رانش
از محل کار خود درآمده اید و دوچرخه برقیتان 20% شارژ دارد برای اینکه راحتتر به منزل برسید میتوانید از این 10 روش برای کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش مسافت قابل پیمایشتان استفاده کنید در بدترین حالت حتی اگر قبل از به منزل رسیدن شارژ دوچرختان به اتمام رسید مطمئن خواهید بود که نهایت مسافت قابل پیمایش را پیموده اید.
از محل کار خود درآمده اید و دوچرخه برقیتان 20% شارژ دارد برای اینکه راحتتر به منزل برسید میتوانید از این 10 روش برای کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش مسافت قابل پیمایشتان استفاده کنید در بدترین حالت حتی اگر قبل از به منزل رسیدن شارژ دوچرختان به اتمام رسید مطمئن خواهید بود که نهایت مسافت قابل پیمایش را پیموده اید.
از محل کار خود درآمده اید و دوچرخه برقیتان 20% شارژ دارد برای اینکه راحتتر به منزل برسید میتوانید از این 10 روش برای کاهش مصرف انرژی و همچنین افزایش مسافت قابل پیمایشتان استفاده کنید در بدترین حالت حتی اگر قبل از به منزل رسیدن شارژ دوچرختان به اتمام رسید مطمئن خواهید بود که نهایت مسافت قابل پیمایش را پیموده اید.
بررسی و معرفی محصولات روز و تدوین و ترجمه مقالات وب سایتهای مرجع خودروهای الکتریکی
احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این سوال قبلاً به ذهن شما خطور کرده باشد. ما میدانیم که خودرو الکتریکی با باتری کار میکند که دارای انرژی DC (مستقیم) هستند و موتورهایی داریم که با AC سه فاز کار میکنند. هر دوی اینها با هم، چگونه کار خواهند کرد؟ این کار توسط کنترلر انجام میشود، از یک دوچرخه معمولی تا یک خودروی تسلا Roadster، هر وسیله نقلیه برقی دارای کنترلر مخصوص به خود است که ولتاژ DC را از باتری به سطح مناسبی برای کار موتورها تبدیل میکند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |