
دوچرخه برقی شامل موتور، کنترلر، دسته گاز، نمایشگر، دسته ترمز و سنسور پدال است. جهت نصب و راه اندازی دوچرخه برقی و اتصال درست سیم و کانکتورها به یکدیگر مطابق با عکس اقدام به نصب فرمایید.

در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده میشود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد .در هر یک از حالت های فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار میشود.

در این متن شما میتوانید نحوه تست انواع دسته گاز شستی و یا موتوری که بر روی انواع دوچرخه برقی و یا موتور سیکلت برقی استفاده میشود را مطالعه بفرمایید.

اگر موتور یا دوچرخه برقی شما به هر دلیلی کار نمیکند، میتوانید با یک مولتی متر و کمی صرف وقت، عیب سیستم و قطعه خراب را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده
| سنسور انکودر سنجش دور موتور طول 45 میلیمتر، 2 سوراخ و سوکت 4 پین مناسب موتور AC | |
| طول شفت (mm) | 45 |
| تعداد جای پیچ | 2 |
| سنسور انکودر سنجش دور موتور طول 35 میلیمتر، 1 سوراخ و سوکت 4 پین مناسب موتور لیفتراک برقی | |
| طول شفت (mm) | 35 |
| تعداد جای پیچ | 1 |
| سیم ها | |
| زرد | 12V+ |
| مشکی | GND |
| سفید | Signal A |
| آبی | Signal B |
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |