دوچرخه برقی شامل موتور، کنترلر، دسته گاز، نمایشگر، دسته ترمز و سنسور پدال است. جهت نصب و راه اندازی دوچرخه برقی و اتصال درست سیم و کانکتورها به یکدیگر مطابق با عکس اقدام به نصب فرمایید.
کنترلر براشلس 48 ولت 35/28A | کنترلر براشلس 48 ولت 43A |
36/48V-33A | 36/48V-18A | 24/36/48V-15A |
FOC-36/48V-28A | FOC-36/48V-20A | FOC-36/48V-15A |
نمایشگر را به کنترلر وصل کنید.
سیم های باتری را وصل کنید، قرمز (مثبت)و مشکی (منفی) ضخیم، دقت کنید برعکس وصل نشود.
سیم های فاز موتور را نظیر به نظیر وصل کنید (زرد، سبز، آبی ضخیم)
سوکت هال موتور کانکتور 6 پین را به موتور وصل کنید و دقت کنید رنگها نظیر هم باشند.
سوکت سه پین بزرگ شامل سیم های سبز، مشکی و قرمز برای دسته گاز است، نظیر به نظیر وصل شود.
نمایشگر را روشن کرده و با دسته گاز شروع به تست سیستم کنید.
سایر قطعات شامل چراغ، کلید، سنسور پدال را پس از راه اندازی نصب کنید. سیم کشی کلی و سوکت ها را در عکس زیر ببینید.
کنترلر با ورودی کابل پروگرام 8 پین
راه اندازی سریع :
سیم های باتری (مثبت : قرمز، منفی : مشکی) و موتور وصل شوند ( دو سیم آبی و زرد، با تغییر رنگ ها جهت چرخش عوض میشود) ،دسته گاز نیز برای راه اندازی لازم است، برای روشن کردن کنترلر کافی است سیم های سویچ را به هم اتصال کوتاه کنید (آبی و قرمز)، کنترلر روشن است، برای تست روشن بودن کنترلر، ولتاژ ورودی دسته گاز بین سیم های مشکی و قرمز را بگیرید، ولتاژ باید 5 ولت باشد.
سایر سیم کشی ها را در عکس زیر ببینید:
انواع کنترلر وسایل نقیه الکتریکی اعم از خودروهای شهری و ون مسافربر برقی، موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی و دوچرخه برقی شامل انواع کنترلر و درایور
در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده میشود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.
برای این تست شما باید اتصال کوتاه بین هر سه فاز با منفی سیستم و مثبت سیستم را چک کنید. در کل 6 حالت باید تست شود ( اتصال کوتاه بین هر سه فاز و منفی و اتصال کوتاه بین هر سه فاز و مثبت). برای این تست روشن بودن کنترلر ( وصل کردن به منبع تغذیه) لزومی ندارد .در هر یک از حالت های فوق مولتی متر باید مقدار قابل توجهی مقاومت نشان دهد، مطمئن شوید اتصال پراب و سر سیم ها به خوبی برقرار میشود.
نحوه کار شارژر باتری
چه شارژری برای دستگاه شما مناسب است
یک شارژر خوب پیش نیازی است برای دوام و عملکرد خوب باتری، شارژر ها عموما بر اساس سرعت شارژشان دسته بندی میشوند. محصولات مصرفی عموما با شارژر های ارزان قیمتی که برای استفاده شخصی عملکرد خوبی دارند عرضه میشود.
امروزه با توجه به آلودگی بیش از حد هوای شهرهای بزرگ بخصوص کلان شهر تهران و همچنین در مرز هشدار قرار داشتن هوای شهر در اکثر اوقات نیاز به اتتخاذ راهکاری عملیاتی نه در حد واردات موتورهای الکتریکی با قیمت های سرسام آور، بلکه راهکاری عملی متناسب با نیاز مصرف کنندگان و بودجه ی آنها احساس میشود.
در این متن شما میتوانید نحوه تست انواع دسته گاز شستی و یا موتوری که بر روی انواع دوچرخه برقی و یا موتور سیکلت برقی استفاده میشود را مطالعه بفرمایید.
در این مقاله به نحوه انتخاب شارژر مناسب انواع موتور و اسکوتر برقی و انواع شارژرها در دو مدل اسیدی و لیتیوم در ولتاژ های 48، 60 و72 ولت پرداخته میشود.
معرفی شارژرهای پیشنهادی انواع موتور و اسکوترهای برقی بازار ایران
اگر موتور یا دوچرخه برقی شما به هر دلیلی کار نمیکند، میتوانید با یک مولتی متر و کمی صرف وقت، عیب سیستم و قطعه خراب را شناسایی کرده و برای رفع آن اقدام کنید.
بررسی مشخصات فنی و معرفی 10 اسکوتر و ماپد (Moped) برقی بازار اروپا
آموزش و اطلاعات مورد نیاز در وسایل نقلیه الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده
این مقاله به بررسی مشخصات فنی مانند توان و ظرفیت باتری موتور سیکلت و اسکوتر های برقی 48 ولت با 4 عدد باتری اسیدی موجود در بازار ایران با معرفی تولیدکنندگان آنها و ظرفیت باتری پیشنهادی جهت تعویض باتری فرسوده آنها و تبدیل به نوع لیتیوم با عمر بیشتر میپردازد.
تست و عیب یابی و تعمیر خودروهای الکتریکی مانند خودرو، موتور سیکلت، اسکوتر،ویلچر و دوچرخه برقی و قطعات مورد استفاده
شارژرهای تمام خودروهای الکتریکی از شارژ تک فاز پشتیبانی میکنند. آنها را میتوان به پریزهای استاندارد وصل کرد، اما مشکل این است که سوکت های استاندارد قدرت کافی بیشتر از16 amh را فراهم نمیکند. در نتیجه، اکثر خودروهای الکتریکی وقتی به پریزهای استاندارد وصل میشوند، نمیتوانند بیش از 10 آمپر جریان برق بکشند. این به این معنی است که زمان شارژ بسیار طولانی خواهد بود.
احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این سوال قبلاً به ذهن شما خطور کرده باشد. ما میدانیم که خودرو الکتریکی با باتری کار میکند که دارای انرژی DC (مستقیم) هستند و موتورهایی داریم که با AC سه فاز کار میکنند. هر دوی اینها با هم، چگونه کار خواهند کرد؟ این کار توسط کنترلر انجام میشود، از یک دوچرخه معمولی تا یک خودروی تسلا Roadster، هر وسیله نقلیه برقی دارای کنترلر مخصوص به خود است که ولتاژ DC را از باتری به سطح مناسبی برای کار موتورها تبدیل میکند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |