menuordersearch
evparts.ir

انواع کانکتورها برای شارژر خودرو‌‌‌‌های برقی ,

۱۴۰۱/۶/۶ یکشنبه
(4)
(0)
انواع کانکتورها برای شارژر خودرو‌‌‌‌های برقی
انواع کانکتورها برای شارژر خودرو‌‌‌‌های برقی

شارژر‌‌‌‌های تمام خودرو‌‌‌‌های الکتریکی از شارژ تک فاز پشتیبانی می‌کنند. آنها را می‌توان به پریز‌‌‌‌های استاندارد وصل کرد، اما مشکل این است که سوکت‌‌‌‌های استاندارد قدرت کافی بیشتر از16 amh را فراهم نمیکند. در نتیجه، اکثر خودرو‌‌‌‌های الکتریکی وقتی به پریز‌‌‌‌های استاندارد وصل می‌شوند، نمی‌توانند بیش از 10 آمپر جریان برق بکشند. این به این معنی است که زمان شارژ بسیار طولانی خواهد بود. هرچه پک باتری خودرو‌‌‌‌های الکتریکی بزرگتر باشد، به توان بیشتری نیاز دارد. و هر چه سریعتر باتری را شارژ کنید، ظرفیت بیشتری دارد. به همین دلیل است که اکثر خودرو‌‌‌‌های الکتریکی وقتی به پریز‌‌‌‌های استاندارد وصل می‌شوند، نمی‌توانند بیش از 16 آمپر جریان برق بکشند. اما زمان شارژ‌ آنها بسیار بیشتر از خودروهایی با باتری‌‌‌‌های کوچکتر است.

شارژر ac  و dc خودرو الکتریکی

خروجی‌‌‌‌های سه فاز برای جریان‌‌‌‌های بالاتر طراحی شده اند. دلیل اینکه تعداد کمی از خودرو‌‌‌‌های الکتریکی دارای شارژ سه فاز هستند این است که شارژر‌‌‌‌های سه فاز گرانتر از تک فاز است. در حال حاضر هیچ یکپارچگی در خود سوکت در ماشین الکتریکی وجود ندارد، بنابراین تعداد زیادی پورت‌‌‌‌های شارژ و آداپتور‌‌‌‌های مختلف وجود دارد.

انواع کانکتور شارژ خودرو برقی

کانکتور‌‌‌‌های AC

انواع مختلفی از کانکتور‌‌‌‌های AC خودرو‌‌‌‌های برقی، وجود دارد که معمولاً با تولید کنندگان هر منطقه متفاوت است. منابع داخلی معمولاً 7 کیلو وات هستند، اما اگر به شارژر سریع وصل شوید، می‌توانید برای شارژ یک خودروی برقی به 22 کیلو وات برسید. در واقع، برخی از خودرو‌‌‌‌های برقی مانند رنو ZOE، می‌توانند از طریق همان دوشاخه به 43 کیلووات برسند که دو برابر نرخ شارژ معمولی است.


نوع 1 (J1772، SAE J1772)

J1772 TYPE1 ACدر سال 2009، SAE آمریکا دوشاخه نوع اول یا J1772 را معرفی کرد. این یک دوشاخه تک فازاست که برای اتصال‌‌‌‌های 220-230 ولت AC با حداکثر ظرفیت شارژ تا 7.4 کیلو وات است. این کانکتور نوع 1 دارای طراحی پنج پین است. دو پین برای ارتباط بین EV و ایستگاه‌‌‌‌های شارژ استفاده می‌شود تا حداکثر جریان موجود برای خودرو را تعیین کند و خودرو را در حین شارژ ثابت نگه دارد. سه پایه باقیمانده به عنوان خطوط AC برای شارژ و یک خط برای اتصال به زمین استفاده می‌شود.

J1772-T1-AC


نوع 2 (Mennekes, IEC 62196)

J1772 TYPE1 ACدر سال 2013، کمیسیون اروپا برای توسعه حمل و نقل پایدار یک کانکتور جدید برای وسایل نقلیه الکتریکی نوع دوم یا Mennekes (به نام شرکت سازنده آن) تصویب کرد که رایج ترین نوع در اروپا در نظر گرفته می‌شود. کانکتور نوع 2 دارای طراحی هفت پین است که در آن دو پایه اضافی به این کانکتورها اجازه می‌دهد تا از شارژ سه فاز پشتیبانی کنند. در نسخه تکفاز، حداکثر توان خروجی مانند نوع 1 - 7.4 کیلو وات است. اما در نسخه سه فاز (380 ولت) ایستگاه‌‌‌‌های خانگی می‌توانند تا 22 کیلو وات و شارژر‌‌‌‌های تخصصی تا 43.5 کیلو وات را تحویل دهند.

MENNEKES-TYPE2-AC


کانکتور‌‌‌‌های شارژ سریع DC

شارژر‌‌‌‌های سریع DC معمولاً با نرخ شارژ 50 کیلو وات شروع می‌شوند، در حالی که شارژر‌‌‌‌های فوق سریع می‌توانند با سرعت 100 تا 150+ کیلووات شارژ شوند. گاهی اوقات این توان به 350 کیلووات می‌رسد.

مانند شارژر‌‌‌‌های AC، این شارژرها در مناطق و تولیدکنندگان متفاوت هستند.


CHAdeMO

J1772 TYPE1 ACاولین تلاش برای شارژر DC، CHAdeMO ژاپنی بود که اکنون به عنوان استاندارد رسمی در ژاپن برای تمام شارژر‌‌‌‌های سریع DC استفاده می‌شود. CHAdeMO مخفف "CHarge de MOve" است که به معنای حرکت با استفاده از شارژ است. یک کانکتور شارژ DC دو پین با ولتاژ بمیزان 500 ولت، جریان تا 125 آمپر و قدرت تا 200 کیلو وات (استاندارد 2.0 با توان تا 400 کیلووات نیز ظاهر شد). به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می‌شود.

CHAdeMo-DC


کانکتور‌‌‌‌های شارژ مشترک DC و AC


CCS Combo (سیستم شارژ ترکیبی)

CCS COMBO DCCCS2 COMBO DCکانکتور CCS اساسا یک نسخه ارتقا یافته از شارژر‌‌‌‌های نوع 1 و نوع با دو محل اتصال برق اضافی است و نه تنها می‌تواند باتری را با جریان AC (200-500 ولت) شارژ کند، بلکه دارای عملکرد شارژ DC تا 170 کیلو وات است. بنابراین سیستم شارژ ترکیبی (CCS) نامیده می‌شود. بنابراین برای خودروهایی که از شارژر نوع 1 استفاده می‌کنند، از CCS 1 برای شارژ DC و شارژر نوع 2 از CCS2 برای شارژ DC استفاده می‌کنند. متأسفانه، در روسیه قدرت همچنان به 50 کیلو وات محدود می‌شود. اتصالات CCS Combo در اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن متفاوت است. در زمان قدیم، آنها کانکتور Combo 2 سازگار با Mennekes و در ایالات متحده و ژاپن - Combo 1 را ارائه می‌دهند که بر اساس نوع 1 (J1772) است.

CCS1-DC CCS2-DC


GB/T 20234

GBT ACGBT DC EV CONNECTORاین استاندارد اغلب به شکل ساده شده GBT نامیده می‌شود. فقط در خودرو‌‌‌‌های برقی ساخت چین استفاده می‌شود. همه خودروهایی که در چین تولید و فروخته می‌شوند، فقط از GB/T به عنوان درگاه شارژ استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد شبیه به Mennekes اروپایی است، اما در واقع کاملاً با آن ناسازگار است. علاوه بر این، دو نوع کانکتور GBT وجود دارد. یکی برای شارژ با جریان AC ودیگری برای شارژ با جریان DC.

GBT-AC GBT-DC


کانکتور‌‌‌‌های تسلا - AC و DC ترکیبی

TESLA AC DC EV CONNECTORتسلا بیش از هر سازنده دیگری خودرو‌‌‌‌های برقی فروخته است و اغلب در بخش توسعه پیشرو است. برخلاف تمام سازندگان دیگر، تسلا طراحی کانکتور جداگانه ای برای شارژ AC و DC ندارد. در عوض آنها از یک رابط فیزیکی برای هر دو استفاده می‌کنند. تنها تفاوت تسلا در این است که نوع 1 برای آمریکای شمالی و تسلا نوع 2 برای اروپا است. فقط خودرو‌‌‌‌های تسلا می‌توانند از این شارژر سریع DC، معروف به سوپرشارژر استفاده کنند. در واقع، قبل از اینکه ایستگاه سوپرشارژر اجازه دسترسی به برق را بدهد، خودروی الکتریکی باید به عنوان مدل تسلا شناسایی شود.

سوپرشارژر‌‌‌‌های تسلا از کانکتور اختصاصی خود در ایالات متحده استفاده می‌کنند. در اروپا، از کانکتور Mennekes نوع 2 استفاده می‌کند، اما می‌تواند با استفاده از دو پین برای جریان DC، توان بسیار بیشتری را ارائه دهد.

TESLA CONNECTOR


منبع مقاله : سایت evehiclesdb.com


انواع سیم و کانکتور‌‌‌‌های مورد استفاده در خودرو‌‌‌‌های برقی

 

انواع کانکتور و سوکت خودرو برقی

 

کانکتور dc و ac خودرو برقی
کانکتور dc و ac خودرو برقی

مقالات مرتبط

نحوه شارژ باتری لیتیوم

نحوه شارژ باتری لیتیوم
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

باتری‌‌‌‌های لیتیوم یون بالاترین درجه از کارایی را دارند که برای استفاده از آن باید به نحو صحیح شارژ شوند.در صورتیکه شارژکردن باتری لیتیوم یون به درستی انجام نشود به کارکرد باتری صدمه رسیده و حتی ممکن است کاملاً خراب شود، بنابراین اینکار با دقت کافی و به درستی باید انجام شود.شارژ صحیح باتری‌‌‌‌های لیتیوم یون باعث کارایی بهتر و طول عمر بیشینه این نوع باتری ها می‌شود. در نتیجه، شارژ صحیح توسط سیستم مدیریت باتری (BMS) انجام میگیرد. که نحوه شارژ شدن، تخلیه شدن و سرعت شارژ و دشارژ را کنترل میکند.

شارژر مناسب انواع باتری ها

شارژر مناسب انواع باتری ها
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

نحوه کار شارژر باتری
چه شارژری برای دستگاه شما مناسب است
یک شارژر خوب پیش نیازی است برای دوام و عملکرد خوب باتری، شارژر ها عموما بر اساس سرعت شارژشان دسته بندی میشوند. محصولات مصرفی عموما با شارژر‌‌‌‌های ارزان قیمتی که برای استفاده شخصی عملکرد خوبی دارند عرضه می‌شود.

نحوه انتخاب شارژر مناسب باتری موتور و اسکوتر برقی

 نحوه انتخاب شارژر مناسب باتری موتور و اسکوتر برقی
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

در این مقاله به نحوه انتخاب شارژر مناسب انواع موتور و اسکوتر برقی و انواع شارژرها در دو مدل اسیدی و لیتیوم در ولتاژ‌‌‌‌های 48، 60 و72 ولت پرداخته می‌شود.

معرفی شارژر‌‌‌‌های پیشنهادی انواع موتور و اسکوتر‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی بازار ایران

معرفی شارژر‌‌‌‌های پیشنهادی انواع موتور و اسکوتر‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی بازار ایران
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱

معرفی شارژر‌‌‌‌های پیشنهادی انواع موتور و اسکوتر‌‌‌‌‌‌‌‌های برقی بازار ایران

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفن‌‌‌‌های تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagram