menuordersearch
evparts.ir

طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی ,

۱۴۰۱/۳/۲۸ شنبه
(14)
(0)
طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی
طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی

 

بررسی و معرفی 3 سیستم رانش طراحی شده برای پیاده سازی بر روی خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و ون نفربر برقی

در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاس‌بندی خودروهای هاچ‌بک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده می‌شود.


خودرو برقی با وزن کلی 1200 کیلوگرم، شیب پیمایی 26 درصد، سرعت نهایی 110 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 35 کیلووات

خودرو الکتریکی شهری

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 15 کیلووات و توان بیشینه 35 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 1200 کیلوگرم که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 8.5 به سرعت نهایی 110 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 26 درصد معادل 14.5 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 144 ولت 90 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 85 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX-35-100-144
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
15 kW32 Nm26 %26 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
35 kW100 Nm110 km/h230 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
14.7 kW8.5900 kg135 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
144 V55 cm1200 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 135 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 230 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 110 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


خودرو برقی با وزن کلی 1500 کیلوگرم، شیب پیمایی 30 درصد، سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 45 کیلووات

خودرو الکتریکی سبک شهری

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 20 کیلووات و توان بیشینه 45 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 1.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 10.5 به سرعت نهایی 120 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 30 درصد معادل 16.7 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 320 ولت 90 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 200 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX45-120-320
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
20 kW47 Nm30 %28.8 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
45 kW120 Nm120 km/h210 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
19.9 kW10.51100 kg166 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
320 V55 cm1500 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 166 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 210 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 120 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


خودرو برقی با وزن کلی 2500 کیلوگرم، شیب پیمایی 23 درصد، سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 70 کیلووات

خودرو برقی شاسی بلند

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 30 کیلووات و توان بیشینه 70 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی خودرو الکتریکی با وزن کلی 2.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 60 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 10.5 به سرعت نهایی 130 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 23 درصد معادل 13 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 336 ولت 150 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 270 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX70-165-336
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
30 kW70 Nm23 %50.4 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
70 kW165 Nm130 km/h270 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
29.2 kW10.51800 kg224 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
336 V60 cm2500 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 224 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 270 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 130 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


 

وانت پیکاپ برقی با وزن کلی 2000 کیلوگرم، شیب پیمایی 24 درصد، سرعت نهایی 54 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 10 کیلووات

وانت پیکاپ برقی cano

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 5 کیلووات و توان بیشینه 10 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی وانت الکتریکی با وزن کلی 2 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 13 به سرعت نهایی 54 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 24 درصد معادل 13.5 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 72 ولت 100 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 85 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX-5-48-18N
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
5 kW16 Nm24 %7.2 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
10 kW100 Nm54 km/h85 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
5.5 kW131000 kg102 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
72 V55 cm2000 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 102 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 85 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 54 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


وانت پیکاپ برقی با وزن کلی 2500 کیلوگرم، شیب پیمایی 26 درصد، سرعت نهایی 50 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 20 کیلووات

وانت پیکاپ برقی 2.5 تن

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 7.5 کیلووات و توان بیشینه 20 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی وانت الکتریکی با وزن کلی 2.5 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 55 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 14 به سرعت نهایی 50 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 26 درصد معادل 14.5 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 72 ولت 180 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 130 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX-7.5-72-18N
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
7.5 kW24 km26 %12.9 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
20 kW125 Nm50 km/h130 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
6 kW141500 kg120 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
72 V55 cm2500 kg00,000 دلار

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 120 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 130 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 50 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.


وانت پیکاپ برقی با وزن کلی 3000 کیلوگرم، شیب پیمایی 20 درصد، سرعت نهایی 56 کیلومتر برساعت و توان بیشینه 20 کیلووات

وانت برقی 3 تن

مشخصات طراحی سیستم رانش با توان نامی 10 کیلووات و توان بیشینه 20 کیلووات جهت پیاده سازی بر روی وانت الکتریکی با وزن کلی 3 تن که طبق طراحی های انجام شده، قطر چرخ 67 سانتی متر و ضریب دنده 1 به 15 به سرعت نهایی 56 کیلومتر برساعت رسیده و بیشینه شیب پیمایی 20 درصد معادل 11.5 درجه دارد در جدول زیر قابل مشاهده است. با پک باتری لیتیوم 96 ولت 150 آمپر ساعت، این خودرو تمام برقی پیمایش میانگین 120 کیلومتر با سرعت نهایی دارد.

مدل موتور : HAX-10-96-18N
توان نامیگشتاور نامیشیب پیماییظرفیت باتری
10 kW32 km20 %14.4 kWh
توان بیشینهگشتاور بیشینهسرعت نهاییمسافت پیمایشی
20 kW130 Nm56 km/h120 km
توان سرعت نهاییضریب دندهوزن خالصمصرف انرژی
8.2 kW152000 kg145 Wh/km
ولتاژقطر چرخوزن ناخالصقیمت میانگین
96 V67 cm3000 kg00,000 دلار

 

مصرف انرژی این سیستم رانش برابر 145 وات ساعت بر کیلومتر و مسافت پیمایشی 120 کیلومتر در شرایط با پیمایش در سرعت نهایی 56 کیلومتر بر ساعت در شیب 0 درصد محاسبه شده است.

 طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری، وانت و نفر بر برقی
طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری، وانت و نفر بر برقی

مقالات مرتبط

مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی

مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، رانندگان موتورسیکلت ها عمدتاً به دو دسته پرمصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند.

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

ضرایب مقاومت هوا اشکال مختلف برای طراحی خودرو

نقشه ابعاد انواع موتورهای خودرو برقی

نقشه ابعاد انواع موتورهای خودرو برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

از این قسمت شما میتوانید نقشه ها و ابعاد موتورهای مورد استفاده در خودرو های برقی اعم از موتور DC جاروبک دار یا براش، مید و هاب موتور DC بدون جاروبک یا براشلس، موتور سنکرون مغناطیس دائم (PMSM) و موتور‌ سه فاز القایی (AC  Induction) را ببینید.

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

امروزه با توجه به آلودگی بیش از حد هوای شهرهای بزرگ بخصوص کلان شهر تهران و همچنین در مرز هشدار قرار داشتن هوای شهر در اکثر اوقات نیاز به اتتخاذ راهکاری عملیاتی نه در حد واردات موتورهای الکتریکی با قیمت های سرسام آور، بلکه راهکاری عملی متناسب با نیاز مصرف کنندگان و بودجه ی آنها احساس می‌شود.

انواع موتورهای مورد استفاده در خودروهای برقی

انواع موتورهای مورد استفاده در خودروهای برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودروهای الکتریکی،چیزی که جایگزین موتورهای احتراق داخلی می‌شود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک های کنترل، فضایی را برای انواع موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای کاربردهای خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.

معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه تخته گاز (Top Gear)

معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه تخته گاز (Top Gear)
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

بررسی بهترین خودروهای برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)

بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا

بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا اعم از ظرفیت باتری، توان و گشتاور بیشینه، شتاب و سرعت نهایی، تعداد سرنشین، کارایی و مصرف و قیمت می‌پردازیم.

معرفی 10 اسکوتر و ماپد برقی بازار اروپا

معرفی 10 اسکوتر و ماپد برقی بازار اروپا
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

بررسی مشخصات فنی و معرفی 10 اسکوتر و ماپد (Moped) برقی بازار اروپا

معرفی 10 خودرو مینی برقی

معرفی 10 خودرو مینی برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

وسایل نقلیه الکتریکی نه تنها به عنوان جایگزینی مستقیم برای خودروها در حال تکامل شناخته می‌شوند، بلکه بسیاری از خودروسازان تلاش می‌کنند ما را تشویق کنند تا نحوه رفت و آمد خود را دوباره ارزیابی کنیم. حمل و نقل شهری بخش مهمی از این امر است، بنابراین ما نگاهی انداخته‌ایم به اینکه چه خودروهای برقی دو و چهار نفره در دسترس هستند و چه چیزی در راه است.

محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودرو‌‌‌‌های برقی

محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودرو‌‌‌‌های برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودرو‌‌‌‌های برقی شامل دوچرخه برقی، سه چرخه برقی، وانت برقی سه چرخ، موتورسیکلت و اسکوتر برقی و خودرو برقی

پارامترهای اساسی در طراحی سیستم رانش وسیله نقلیه الکتریکی

پارامترهای اساسی در طراحی سیستم رانش وسیله نقلیه الکتریکی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

اگر می‌خواهید وسیله نقلیه برقی مانند دوچرخه، سه چرخه، موتورسیکلت، اسکوتر یا خودرو برقی طراحی کنید، اطلاعات زیر کمکتان می‌کند.

بررسی و معرفی محصولات و تکنولوژی های روز خودروهای برقی

بررسی و معرفی محصولات و تکنولوژی های روز خودروهای برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

بررسی و معرفی محصولات روز و تدوین و ترجمه مقالات وب سایت‌‌‌‌های مرجع خودرو‌‌‌‌های الکتریکی

بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی که هوشمندانه با تغییرات اقلیمی مقابله می‌کنند

بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی که هوشمندانه با تغییرات اقلیمی مقابله می‌کنند
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

همه ما می‌دانیم که آلودگی هوا یک موضوع مهم جهانی است که باعث مرگ و میر های زودرس و بیماری ها در سراسر جهان می‌شود. هر یک از ما خواسته یا ناخواسته ردپای کربن را بر روی محیط زیست میگزاریم و موجب ایجاد خطرات زیست محیطی هستیم.

مقدمه ای بر وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)

مقدمه ای بر وسایل نقلیه الکتریکی (EVs)
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

در حالی که تغییرات و پیشرفت ها در زمینه خودروهای الکتریکی در حال انجام است، زمان آن رسیده است که ما به عنوان مهندس بدانیم که چه چیزی زیر کاپوت یک ماشین الکتریکی است و چگونه کار می‌کند. بنابراین در این مقاله بیایید یک وسیله نقلیه الکتریکی را تجزیه کنیم تا در مورد آنها یاد بگیریم.

هر آنچه می‌خواهید در مورد باتری خودرو های الکتریکی بدانید

هر آنچه می‌خواهید در مورد باتری خودرو های الکتریکی بدانید
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

سرعت، مسافت طی شده، گشتاور و تمامی پارامترهای حیاتی یک خودروی الکتریکی فقط به مشخصات موتور و پک باتری مورد استفاده در خودرو بستگی دارد. استفاده از یک موتور قدرتمند مشکل بزرگی نیست، مشکل در طراحی یک پک باتری است که بتواند جریان کافی برای موتور را تامین کند، بدون اینکه طول عمر آن کاهش بیابد.

انواع کانکتورها برای شارژر خودروهای برقی

انواع کانکتورها برای شارژر خودروهای برقی
پنج شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۳

شارژرهای تمام خودروهای الکتریکی از شارژ تک فاز پشتیبانی می‌کنند. آنها را می‌توان به پریزهای استاندارد وصل کرد، اما مشکل این است که سوکت های استاندارد قدرت کافی بیشتر از16 amh را فراهم نمیکند. در نتیجه، اکثر خودروهای الکتریکی وقتی به پریزهای استاندارد وصل می‌شوند، نمی‌توانند بیش از 10 آمپر جریان برق بکشند. این به این معنی است که زمان شارژ بسیار طولانی خواهد بود.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفنهای تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagramsorosh