با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، رانندگان موتورسیکلت ها عمدتاً به دو دسته پرمصرف و کم مصرف تقسیم میشوند.
امروزه با توجه به آلودگی بیش از حد هوای شهرهای بزرگ بخصوص کلان شهر تهران و همچنین در مرز هشدار قرار داشتن هوای شهر در اکثر اوقات نیاز به اتتخاذ راهکاری عملیاتی نه در حد واردات موتورهای الکتریکی با قیمت های سرسام آور، بلکه راهکاری عملی متناسب با نیاز مصرف کنندگان و بودجه ی آنها احساس میشود.
موتور سه چرخ برقی طراحی شده با توان 3 کیلووات و ظرفیت حمل 400 کیلوگرم با سرنشین توانایی شیب پیمایی 10 درجه معادل با 18 درصد و رسیدن به سرعت نهایی 45 کیلومتر بر ساعت را داراست.
وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودروهای الکتریکی،چیزی که جایگزین موتورهای احتراق داخلی میشود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک های کنترل، فضایی را برای انواع موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای کاربردهای خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.
در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاسبندی خودروهای هاچبک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده میشود.
بررسی مشخصات فنی و معرفی 10 اسکوتر و ماپد (Moped) برقی بازار اروپا
کیت تبدیل موتور سیکلت بنزینی به برقی | |
توان (W) | 3000 |
ولتاژ (V) | 48 |
ظرفیت باتری (Wh) | 2000 |
ظرفیت باتری (Ah) | 40 |
سرعت نهایی (km/h) | 65 (با رینگ 17 اینچ) |
مسافت پیمایشی (km) | 75 |
زمان شارژ (h) | 8 |
زمان شارژ (h) - FAST | 3 |
وزن (kg) | 35 |
ظرفیت (kg) | 130 |
نوع موتور | BLDC |
نوع باتری | لیتیوم یون 21700 |
گیربکس | 4 سرعته |
قابلیت شارژ سریع | |
استانداردها | IEC 60034-1 Rotating electrical machines |
ECE-R136 Motorcycle Electrical Safety | |
ECE-R85 electric drive trains | |
Directive 97/24/EC |
مجموعه قوای محرکه 3 کیلووات موتورسیکلت برقی شامل اقلام زیر و تحویل 10 روزه در دو مدل "3kW-drive+2kWh-Battery" سیستم رانش کامل همراه پک باتری لیتیوم و "3kW-drive" سیستم رانش کامل بدون پک باتری
Geared mid-Drive Electric Powertrain
Technical data | ||||
Series I | Series II | Series III | ||
Peak Power | 2400 | 3000 | 3400 | W |
Peak Torque (Gear 1) | 100 | 130 | 130 | Nm |
Rated Speed (Gear 4) | 1200 | 1100 | 1300 | Rpm |
Voltage Range | 40-60 | 40-60 | 60-90 | V |
Weight | 17.8 | kg | ||
Protection | IP54 | |||
Gear | 4-Speed | |||
Manufacturer | NMP |
NMP BLDC Motors
Motor Technical data | |||
Series I | Series II | ||
Peak power | 2000 | 3000 | |
Peak Torque | 10 | 12 | Nm |
Continuous Torque | 6.3 | 6.4 | Nm |
Rated Speed | 3100 | 4500 | rpm |
No-Load Speed | 3800 | 5400 | rpm |
Rated voltage | 51 | V | |
Max. Phase Current | 120 | 150 | A |
Max. Efficiency | 90 | 91 | % |
Max. Working Temperature | 110 | °C | |
Weight | 5.75 | kg | |
Cooling | Air | ||
Temperature Sensor Type | NTC | ||
Manufacturer | NMP |
Controller
Technical data | |||
Series I | Series II | ||
DC Input Voltage Range | 60-90 | 40-60 | V |
Max. Power | 5000 | 4000 | W |
Switching Frequency | 20 | 20 | kHz |
Weight | 1.8 | kg | |
Ambient Temperature | -20 to 45 | °C | |
Vehicle communications | CAN/RS485 | ||
Protection | IP65 | ||
Manufacturer | NMP |
Key Features
Low noise, high efficiency
New driving technology
Sensor type: Hall sensor
Compact Design
Speed Control Mode
Real time current control
IP65 protection
33-pin waterproof connector
EEPROM to store important system
Parameters
Two driving mode: economy and sport
Real time status LED
Designed to the requirement of EMC
Standard: ISIRI 19601
Designed to the requirements of Safety Standards: ISIRI 18373
Protection Function
Maximum current protection
Motor thermal protection
Controller thermal protection
Battery thermal protection
Hall sensor failure detection
Motor stall protection
Throttle failure detection
Single phasing detection
I/O protection
Controller 33‐Pin Connector
Pin | Name | De script ion |
1 | BAT_VCC | Battery voltage |
2 | * | Reserved. Only for factory use |
3 | Throttle | Analog input (0-3.3 V). Throttle input |
4 | GND | Ground. Used to throttle supply |
5 | 3v3 | 3.3 V to throttle supply |
6 | 3v3 | 3.3 V to motor hall sensors supply |
7 | GND | Ground. Used to motor hall sensors supply |
8 | HALL | W Hall sensor input (phase w) |
9 | HALL | V Hall sensor input (phase v) |
10 | HALL | U Hall sensor input (phase u) |
11 | CAN L | CAN bus low signal |
12 | BAT_GND | Battery voltage |
13 | * | Reserved. Only for factory use |
14 | NC | Not connected |
15 | Drive Mode | Digital Input. Used to change the driving mode. “12v” True |
16 | GND | Ground |
17 | Charger | Charger sensor input.” GND” True |
18 | SOH | State of health Display1 |
19 | TempBAT | Temperature sensor input (PTC) |
20 | TempMot_1 | Temperature sensor input (PTC) |
21 | TempMot_2 | Temperature sensor input (PTC) |
22 | CAN H | CAN bus High signal |
23 | Earth | This pin must connect to the driver’s heatsink |
24 | DC/DC+ | 12v DC/DC input. Reference of this voltage is BAT_GND |
25 | * | Reserved. Only for factory use |
26 | * | Reserved. Only for factory use |
27 | * | Reserved. Only for factory use |
28 | Brake | Digital Input. “12v” True |
29 | GND | Ground. Used to temperature sensors |
30 | * | Reserved. Only for factory use |
31 | * | Reserved. Only for factory use |
32 | * | Reserved. Only for factory use |
33 | * | Reserved. Only for factory use |
انواع الکتروموتور وسایل نقیه الکتریکی، خودرو ون برقی موتورسیکلت برقی، اسکوتر برقی و دوچرخه برقی شامل انواع الکتروموتورهای هاب و مید (مرکزی)
انواع کنترلر وسایل نقیه الکتریکی اعم از خودروهای شهری و ون مسافربر برقی، موتورسیکلت برقی و اسکوتر برقی و دوچرخه برقی شامل انواع کنترلر و درایور
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |