menuordersearch
evparts.ir

مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی ,

۱۳۹۷/۱۲/۷ سه شنبه
(8)
(0)
مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی
مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی

مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی

تحقیقات بازار

با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، رانندگان موتورسیکلت ها عمدتاً به دو دسته پرمصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند.

دسته ی کم مصرف

دسته ی کم مصرف که برای رفت و آمد به محل کار از موتور سیکلت استفاده می‌کنند با طی مسافت میانگین 35 کیلومتر در روز. با توجه به اینکه مصرف سوخت موتورسیکلت های با کاربری مشابه موجود در کشور در بهینه ترین حالت حرکت موتورسیکلت تک سرنشین در مسافت های بدون ترافیک 2.5 الی 3.5 لیتر در 100 کیلومتر است، می‌توان میانگین مصرف سوخت در این دسته را 3 لیتر در 100 کیلومتر در نظر گرفت. در خوشبینانه ترین حالت، به طور میانگین این دسته مصرف سوختی برابر 300 لیتر در سال دارند که برابر بنزین یارانه ای 25 لیتر در ماه به ازای هر موتورسیکلت است. هزینه سالیانه بنزین در این حالت برابر 2.100.000 = 7000 * 300 است. 

هزینه های استهلاکی سالیانه از روش نزولی این دسته برابر 20 % که معادل 4.000.000 ریال است.

با توجه به تحقیقات بازار انجام شده، میانگین هزینه های استهلاکی سالیانه دسته ­ی کم مصرف برابر 4.000.000 ریال است. 

در نتیجه، مجموع هزینه های سالیانه ای که موتور سوار صرف می‌کند برابر 6.100.000 ریال است. 

دسته ی پرمصرف

دسته ی پرمصرف پیک های موتوری هستند با کاربری حمل مسافر و یا حمل بار که روزانه مسافتی در حدود 90 الی 130 کیلومتر را می‌پیمایند. مصرف سوخت در این دسته با توجه به حرکت مداوم در ترافیک و وجود یک سرنشین اضافه یا بار برابر روزی 6 الی 8 لیتر در 100 کیلومتر است. می‌توان میانگین مصرف سوخت در این دسته را 7 لیتر در 100 کیلومتر در نظر گرفت.با توجه پیمایش مسافت میانگین روزانه 110 کیلومتر، به طور میانگین این دسته مصرف سوختی برابر 2310 لیتر در سال دارند که با توجه به بنزین یارانه ای 300 لیتر در سال به ازای هر موتورسیکلت هزینه سالیانه بنزین در این حالت بشرح زیر است.

2.100.000 = 7.000 * 300 (یارانه ای ) 20.100.000 = 10.000 * 2010 ( نیمه یارانه ای )

مجموع هزینه بنزین دسته پرمصرف : 22.200.000 ریال

هزینه های استهلاکی سالیانه از روش نزولی این دسته برابر 35 % که معادل 7.000.000 ریال است.

با توجه به تحقیقات بازار انجام شده، میانگین هزینه های استهلاکی سالیانه دسته ی پر مصرف حدوداً برابر 7.000.000 ریال است. 

در نتیجه، مجموع هزینه های سالیانه ای که موتور سوار صرف می‌کند برابر 29.200.000 ریال است. 

مشکلات مد نظر مشتریان :

مدت زمان زیاد شارژ گیری نسبت به سوخت گیری 

  • مسافت قابل پیمایش کم با یکبار شارژ نسبت به یک باک بنزین
  • هزینه ی یکبار شارژ
  • وجود ذهنیت بد در مورد موتورسیکلت برقی
  • کم بودن توان برای رسیدن به سرعت نهائی خاص و شیب رو ی موردنظر
  • هزینه ی استهلاک باتری

راه حل های در نظر گرفته شده در طراحی : 

  • استفاده از باتری لیتیوم یون باظرفیت برابر با یک باک موتورسیکلت بنزینی
  • استفاده از باتری لیتیوم یون باظرفیت مناسب برای پیمایش مسافتی معادل با یک باک موتورسیکلت بنزینی
  • هزینه ی یکبار شارژ برای مشتریان پرمصرف برابر ( 3 کیلو وات ساعت * 300 = 900 ریال) و برای مشتریان کم مصرف ( 2 کیلو وات ساعت * 300 = 600 ریال)
  • از بین بردن ذهنیت بد در مورد موتورسیکلت برقی با درنظرگرفتن تمام نقوص در طراحی
  • استفاده از الکترو موتور پرقدرت معادل توان موتورسیکلت 125 سی سی
  • استفاده از باتری لیتیوم یون با قابلیت شارژ 1200 سیکل معادل 4 سال استفاده مداوم 

مزایا :

  • مصرف صفر سوخت
  • قابلیت حرکت آسان و بدون نیاز به تعویض دنده و استفاده ی مداوم از کلاچ
  • کاهش شدید هزینه های استهلاک ی موتور
  • صفر بودن آلایندگی موتورسیکلت اعم از صوتی و زیست محیطی
  • کاهش شدید وزن موتورسیکلت و در نتیجه حرکت آسان تر

محصولات مرتبط

کیت موتور برقی 4000 وات کیت تبدیل موتور برقی کیت تبدیل موتور برقی دنده ای  کیت هاب موتور تبدیل برقی 3000

توجیه اقتصادی :

مقایسه هزینه های موتور سیکلت بنزینی و برقی ( در 4 سال ) :

مقایسه هزینه های موتورسیکلت بنزینی و برقی

موتورسیکلت برقی شهری

مقالات مرتبط

تست سنسور اثر هال موتور براشلس

تست سنسور اثر هال موتور براشلس
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده می‌شود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

امروزه با توجه به آلودگی بیش از حد هوای شهرهای بزرگ بخصوص کلان شهر تهران و همچنین در مرز هشدار قرار داشتن هوای شهر در اکثر اوقات نیاز به اتتخاذ راهکاری عملیاتی نه در حد واردات موتورهای الکتریکی با قیمت های سرسام آور، بلکه راهکاری عملی متناسب با نیاز مصرف کنندگان و بودجه ی آنها احساس می‌شود.

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:

موتور سه چرخ برقی

موتور سه چرخ برقی
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

موتور سه چرخ برقی طراحی شده با توان 3 کیلووات و ظرفیت حمل 400 کیلوگرم با سرنشین توانایی شیب پیمایی 10 درجه معادل با 18 درصد و رسیدن به سرعت نهایی 45 کیلومتر بر ساعت را داراست.

موتورهای DC بدون جاروبک

موتورهای DC بدون جاروبک
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

یک موتور، انرژی الکتریکی عرضه شده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. انواع مختلفی از موتورها معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC) دارای راندمان بالا و قابلیت کنترل عالی هستند و در بسیاری از برنامه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور BLDC نسبت به انواع دیگر موتور دارای مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

نحوه کار و کنترل موتورهای BLDC

نحوه کار و کنترل موتورهای BLDC
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

درک اصول و کاربردهای موتورهای با بازده بالا
موتورهای BLDC به دلیل توانایی ارائه کارایی بالا در یک پکیج کوچک، طول عمر بالا و همچنین قابلیت کنترل عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. در ادامه چگونگی کنترل آنها برای موثرترین نتیجه را بررسی میکنیم.

انواع موتورهای مورد استفاده در خودروهای برقی

انواع موتورهای مورد استفاده در خودروهای برقی
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودروهای الکتریکی،چیزی که جایگزین موتورهای احتراق داخلی می‌شود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک های کنترل، فضایی را برای انواع موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای کاربردهای خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.

معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه تخته گاز (Top Gear)

معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه تخته گاز (Top Gear)
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

بررسی بهترین خودروهای برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)

طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی

طراحی و معرفی سیستم رانش خودرو برقی شهری سبک و سنگین و وانت و نفر بر برقی
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاس‌بندی خودروهای هاچ‌بک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده می‌شود.

معرفی 10 اسکوتر و ماپد برقی بازار اروپا

معرفی 10 اسکوتر و ماپد برقی بازار اروپا
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

بررسی مشخصات فنی و معرفی 10 اسکوتر و ماپد (Moped) برقی بازار اروپا

معرفی 10 خودرو مینی برقی

معرفی 10 خودرو مینی برقی
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

وسایل نقلیه الکتریکی نه تنها به عنوان جایگزینی مستقیم برای خودروها در حال تکامل شناخته می‌شوند، بلکه بسیاری از خودروسازان تلاش می‌کنند ما را تشویق کنند تا نحوه رفت و آمد خود را دوباره ارزیابی کنیم. حمل و نقل شهری بخش مهمی از این امر است، بنابراین ما نگاهی انداخته‌ایم به اینکه چه خودروهای برقی دو و چهار نفره در دسترس هستند و چه چیزی در راه است.

توضیحات و مشخصات فنی و تخصصی خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته

توضیحات و مشخصات فنی و تخصصی خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته
پنج شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳

توضیحات فنی، تخصصی و مشخصاتی خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته و ارائه محاسبات عملکردی و اقتصادی سیستم ها

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر
امیر شایسته
شنبه بیست و هفتم آذر ۰۰
پاسخ
(1)
()
امیر شایسته
سلام وقت بخير در مورد موتور سه چرخ برقي براي کافه سيار اطلاعات مي خواستم
پاسخ مدیر سایت
سلام، با شماره شرکت تماس بگیرید
پاسخ مدیر سایت
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفنهای تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagramsorosh