menuordersearch
evparts.ir

مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی ,

۱۳۹۷/۱۲/۷ سه شنبه
(6)
(0)
مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی
مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی

 

 

مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی

 

 

 

تحقیقات بازار

 

 

 

با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، رانندگان موتورسیکلت ها عمدتاً به دو دسته پرمصرف و کم مصرف تقسیم می‌شوند.

 

 

 

دسته ی کم مصرف

 

 

 

دسته ی کم مصرف که برای رفت و آمد به محل کار از موتور سیکلت استفاده می‌کنند با طی مسافت میانگین 35 کیلومتر در روز. با توجه به اینکه مصرف سوخت موتورسیکلت‌‌‌‌های با کاربری مشابه موجود در کشور در بهینه ترین حالت حرکت موتورسیکلت تک سرنشین در مسافت‌‌‌‌های بدون ترافیک 2.5 الی 3.5 لیتر در 100 کیلومتر است، می‌توان میانگین مصرف سوخت در این دسته را 3 لیتر در 100 کیلومتر در نظر گرفت. در خوشبینانه ترین حالت، به طور میانگین این دسته مصرف سوختی برابر 300 لیتر در سال دارند که برابر بنزین یارانه ای 25 لیتر در ماه به ازای هر موتورسیکلت است. هزینه سالیانه بنزین در این حالت برابر 2.100.000 = 7000 * 300 است. 

 

 

 

هزینه‌‌‌‌های استهلاکی سالیانه از روش نزولی این دسته برابر 20 % که معادل 4.000.000 ریال است.

 

 

 

با توجه به تحقیقات بازار انجام شده، میانگین هزینه‌‌‌‌های استهلاکی سالیانه دسته­ی کم مصرف برابر 4.000.000 ریال است. 

 

 

 

در نتیجه، مجموع هزینه‌‌‌‌های سالیانه ای که موتور سوار صرف می‌کند برابر 6.100.000 ریال است. 

 

 

 

دسته ی پرمصرف

 

 

 

دسته ی پرمصرف پیک‌‌‌‌های موتوری هستند با کاربری حمل مسافر و یا حمل بار که روزانه مسافتی در حدود 90 الی 130 کیلومتر را می‌پیمایند. مصرف سوخت در این دسته با توجه به حرکت مداوم در ترافیک و وجود یک سرنشین اضافه یا بار برابر روزی 6 الی 8 لیتر در 100 کیلومتر است. می‌توان میانگین مصرف سوخت در این دسته را 7 لیتر در 100 کیلومتر در نظر گرفت.با توجه پیمایش مسافت میانگین روزانه 110 کیلومتر، به طور میانگین این دسته مصرف سوختی برابر 2310 لیتر در سال دارند که با توجه به بنزین یارانه ای 300 لیتر در سال به ازای هر موتورسیکلت هزینه سالیانه بنزین در این حالت بشرح زیر است.

 

 

 

2.100.000 = 7.000 * 300 (یارانه ای ) 20.100.000 = 10.000 * 2010 ( نیمه یارانه ای )

 

 

 

مجموع هزینه بنزین دسته پرمصرف : 22.200.000 ریال

 

 

 

هزینه‌‌‌‌های استهلاکی سالیانه از روش نزولی این دسته برابر 35 % که معادل 7.000.000 ریال است.

 

 

 

با توجه به تحقیقات بازار انجام شده، میانگین هزینه‌‌‌‌های استهلاکی سالیانه دسته ی پر مصرف حدوداً برابر 7.000.000 ریال است. 

 

 

 

در نتیجه، مجموع هزینه‌‌‌‌های سالیانه ای که موتور سوار صرف می‌کند برابر 29.200.000 ریال است. 

 

 

 

مشکلات مد نظر مشتریان :

 

 

 

  • مدت زمان زیاد شارژ گیری نسبت به سوخت گیری 
  • مسافت قابل پیمایش کم با یکبار شارژ نسبت به یک باک بنزین
  • هزینه ی یکبار شارژ
  • وجود ذهنیت بد در مورد موتورسیکلت برقی
  • کم بودن توان برای رسیدن به سرعت نهائی خاص و شیب رو ی موردنظر
  • هزینه ی استهلاک باتری

 

 

 

راه حل‌‌‌‌های در نظر گرفته شده در طراحی : 

 

 

 

  • استفاده از باتری لیتیوم یون باظرفیت برابر با یک باک موتورسیکلت بنزینی
  • استفاده از باتری لیتیوم یون باظرفیت مناسب برای پیمایش مسافتی معادل با یک باک موتورسیکلت بنزینی
  • هزینه ی یکبار شارژ برای مشتریان پرمصرف برابر ( 3 کیلو وات ساعت * 300 = 900 ریال) و برای مشتریان کم مصرف ( 2 کیلو وات ساعت * 300 = 600 ریال)
  • از بین بردن ذهنیت بد در مورد موتورسیکلت برقی با درنظرگرفتن تمام نقوص در طراحی
  • استفاده از الکترو موتور پرقدرت معادل توان موتورسیکلت 125 سی سی
  • استفاده از باتری لیتیوم یون با قابلیت شارژ 1200 سیکل معادل 4 سال استفاده مداوم 

 

 

 

مزایا :

 

 

 

  • مصرف صفر سوخت
  • قابلیت حرکت آسان و بدون نیاز به تعویض دنده و استفاده ی مداوم از کلاچ
  • کاهش شدید هزینه‌‌‌‌های استهلاک ی موتور
  • صفر بودن آلایندگی موتورسیکلت اعم از صوتی و زیست محیطی
  • کاهش شدید وزن موتورسیکلت و در نتیجه حرکت آسان تر

 

 

 

توجیه اقتصادی :                                                                                                                                    

 

 

 

مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتور سیکلت بنزینی و برقی ( در 4 سال ) :

 

 

 

مقایسه هزینه‌‌‌‌های موتورسیکلت بنزینی و برقی

 

 

 

مقالات مرتبط

تست سنسور اثر هال موتور براشلس

تست سنسور اثر هال موتور براشلس
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

در موتور‌‌‌‌های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده می‌شود.
جهت تست سنسور‌‌‌‌های اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)

ضریب مقاومت هوا (Air Drag Coefficient)
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

ضرایب مقاومت هوا اشکال مختلف برای طراحی خودرو

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی

کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

امروزه با توجه به آلودگی بیش از حد هوای شهر‌‌‌‌های بزرگ بخصوص کلان شهر تهران و همچنین در مرز هشدار قرار داشتن هوای شهر در اکثر اوقات نیاز به اتتخاذ راهکاری عملیاتی نه در حد واردات موتور‌‌‌‌های الکتریکی با قیمت‌‌‌‌های سرسام آور، بلکه راهکاری عملی متناسب با نیاز مصرف کنندگان و بودجه ی آنها احساس می‌شود.

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس

نحوه تغییر جهت چرخش موتور براشلس
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:

موتور سه چرخ برقی

موتور سه چرخ برقی
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

موتور سه چرخ برقی طراحی شده با توان 3 کیلووات و ظرفیت حمل 400 کیلوگرم با سرنشین توانایی شیب پیمایی 10 درجه معادل با 18 درصد و رسیدن به سرعت نهایی 45 کیلومتر بر ساعت را داراست.

موتور‌‌‌‌های DC بدون جاروبک

موتور‌‌‌‌های DC بدون جاروبک
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

یک موتور، انرژی الکتریکی عرضه شده را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. انواع مختلفی از موتورها معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان موتور‌‌‌‌های DC بدون جاروبک (BLDC) دارای راندمان بالا و قابلیت کنترل عالی هستند و در بسیاری از برنامه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور BLDC نسبت به انواع دیگر موتور دارای مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی است.

نحوه کار و کنترل موتور‌‌‌‌های BLDC

نحوه کار و کنترل موتور‌‌‌‌های BLDC
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

درک اصول و کاربرد‌‌‌‌های موتور‌‌‌‌های با بازده بالا
موتور‌‌‌‌های BLDC به دلیل توانایی ارائه کارایی بالا در یک پکیج کوچک، طول عمر بالا و همچنین قابلیت کنترل عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. در ادامه چگونگی کنترل آنها برای موثرترین نتیجه را بررسی میکنیم.

قطعات موتورسیکلت برقی

قطعات موتورسیکلت برقی
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

انواع موتور‌‌‌‌های مورد استفاده در خودرو‌‌‌‌های برقی

انواع موتور‌‌‌‌های مورد استفاده در خودرو‌‌‌‌های برقی
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰

وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودرو‌‌‌‌های الکتریکی،چیزی که جایگزین موتور‌‌‌‌های احتراق داخلی می‌شود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک‌‌‌‌های کنترل، فضایی را برای انواع موتور‌‌‌‌های الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتور‌‌‌‌های الکتریکی مورد استفاده برای کاربرد‌‌‌‌های خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
logo-samandehi
با ما در تماس باشید
دفتر مرکزی :
زنجان: بلوار پروفسور ثبوتی - پارک علم و فناوری علوم پایه - واحد 315
تلفن‌‌‌‌های تماس :
02433154413
02128429945
09981071773 (WhatsApp)
info@evparts.ir
whatsuppinterestlinkedinfacebooktelegraminstagram