ضریب درگ یا ضریب مقاومت هوا از پارامترهای اصلی طراحی خودرو است.
آیرودینامیک کلید افزایش کارایی و پیمایش خودروهای الکتریکی (EV) است. اصول اولیه بسیار ساده است؛ هرچه ضریب آیرودینامیک مقاومت هوا کمتر باشد، میتوانید با هر بار شارژ پیمایش بیشتری داشته باشید.
نوع | Drag Coefficient - cd - |
ورق مسطح | 0.001 |
دلفین | 0.0036 |
صفحه غیر مسطح | 0.005 |
هواپیمای باری | 0.012 |
جنگنده مافوق صوت | 0.016 |
بدنه ساده | 0.04 |
بال هواپیما، حالت استاندارد | 0.05 |
بدنه بلند ساده | 0.1 |
بال هواپیما، حالت متوقف | 0.15 |
خودرو مدرن مانند تویوتا پریوس | 0.26 |
خودروی اسپرت، با قسمت عقب شیب دار | 0.2 - 0.3 |
خودروی سدان مانند اپل وکترا | 0.29 |
نیم کره تو خالی روبه باد | 0.38 |
پرنده | 0.4 |
نیم کره تو پر | 0.42 |
کره | 0.5 |
خودروی صندوق دار | 0.4 - 0.5 |
حودروی با سقف باز شو | 0.6 - 0.7 |
اتوبوس | 0.6 - 0.8 |
خودروهای قدیمی کالسکه ای مانند فورد تی | 0.7 - 0.9 |
مکعب | 0.8 |
دوچرخه مسابقه ای | 0.88 |
دوچرخه | 0.9 |
کامیون کشنده | 0.96 |
کامیون | 0.8 - 1.0 |
انسان ایستاده | 1.0 – 1.3 |
دوچرخه | 1.1 |
دیسک نازک | 1.1 |
نیم کاره تو پر که سطح صاف آن به سمت باد است | 1.17 |
ورق مربعی شکل در حالت ۹۰ درجه | 1.17 |
سیم ها و کابل ها | 1.0 - 1.3 |
فرد ایستاده | 1.0 - 1.3 |
نیم استوانه تو خالی مقابل باد | 1.2 |
نیم کره تو خالی مقابل باد | 1.42 |
انواع وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی شامل خودرو های 2، 3 و 4 چرخ از قبیل خودروهای شهری برقی، ون برقی، موتورسیکلت برقی، اسکوتر برقی و دوچرخه های برقی
طراحی، مهندسی و ساخت خودرو های 2، 3 و 4 چرخ برقی
بررسی بهترین خودروهای برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)
در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا اعم از ظرفیت باتری، توان و گشتاور بیشینه، شتاب و سرعت نهایی، تعداد سرنشین، کارایی و مصرف و قیمت میپردازیم.
در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاسبندی خودروهای هاچبک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده میشود.
وسایل نقلیه الکتریکی نه تنها به عنوان جایگزینی مستقیم برای خودروها در حال تکامل شناخته میشوند، بلکه بسیاری از خودروسازان تلاش میکنند ما را تشویق کنند تا نحوه رفت و آمد خود را دوباره ارزیابی کنیم. حمل و نقل شهری بخش مهمی از این امر است، بنابراین ما نگاهی انداختهایم به اینکه چه خودروهای برقی دو و چهار نفره در دسترس هستند و چه چیزی در راه است.
محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودروهای برقی شامل دوچرخه برقی، سه چرخه برقی، وانت برقی سه چرخ، موتورسیکلت و اسکوتر برقی و خودرو برقی
اگر میخواهید وسیله نقلیه برقی مانند دوچرخه، سه چرخه، موتورسیکلت، اسکوتر یا خودرو برقی طراحی کنید، اطلاعات زیر کمکتان میکند.
توضیحات فنی، تخصصی و مشخصاتی خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته و ارائه محاسبات عملکردی و اقتصادی سیستم ها
همه ما میدانیم که آلودگی هوا یک موضوع مهم جهانی است که باعث مرگ و میر های زودرس و بیماری ها در سراسر جهان میشود. هر یک از ما خواسته یا ناخواسته ردپای کربن را بر روی محیط زیست میگزاریم و موجب ایجاد خطرات زیست محیطی هستیم.
در حالی که تغییرات و پیشرفت ها در زمینه خودروهای الکتریکی در حال انجام است، زمان آن رسیده است که ما به عنوان مهندس بدانیم که چه چیزی زیر کاپوت یک ماشین الکتریکی است و چگونه کار میکند. بنابراین در این مقاله بیایید یک وسیله نقلیه الکتریکی را تجزیه کنیم تا در مورد آنها یاد بگیریم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |