محصول مرتبط : هاب موتور براشلس 3000 وات
مدل موتور : 72V-3kW-10inch | |||||||
شیب بیشینه (%) | 24 | 20 | 16 | 13 | |||
وزن ناخالص (kg) | 150 | 200 | 250 | 300 | |||
قطر چرخ (cm) | 42 | ||||||
دور موتور (rpm) | 950 | ||||||
سرعت نهایی (km/h) | 54.5 | 54 | 53.5 | 53 | |||
ضریب دنده | 1 | ||||||
گشتاورپیک موتور (Nm) | 150 | ||||||
توان-سرعت نهایی (kW) | 4 | ||||||
ولتاژ باتری (V) | 72 | ||||||
ظرفیت باتری (Ah) | 32 | ||||||
مسافت پیمایشی (km) | 38 | 37 | 36 | 35 | |||
مصرف انرژی (Wh/km) | 73 | 74 | 75 | 76 | |||
*مقادیر مسافت پیمایشی و مصرف وسیله با فرض شیب صفر درصد در سرعت نهایی محاسبه شده است |
محصول مرتبط : موتور براشلس 1.5 کیلووات
مدل موتور : 1500W-BLDC-Kit | |||||||
شیب بیشینه (%) | 38 | 26 | 20 | 18 | |||
وزن ناخالص (kg) | 100 | 150 | 200 | 250 | |||
قطر چرخ (cm) | 68 | ||||||
دور موتور (rpm) | 470 | ||||||
سرعت نهایی (km/h) | 23 | 22 | 21 | 20 | |||
ضریب دنده | 2.6 | 2.7 | 2.8 | 3 | |||
گشتاورپیک موتور (Nm) | 50 | ||||||
گشتاورپیک - چرخ (Nm) | 125 | 130 | 137 | 144 | |||
توان-سرعت نهایی (kW) | 0.5 | ||||||
ولتاژ باتری (V) | 48 | ||||||
ظرفیت باتری (Ah) | 14.5 | ||||||
مسافت پیمایشی (km) | 38 | 37 | 36 | 35 | |||
مصرف انرژی (Wh/km) | 22.1 | 22.6 | 23.2 | 23.8 | |||
*مقادیر مسافت پیمایشی و مصرف وسیله با فرض شیب صفر درصد محاسبه شده است |
محصول مرتبط : موتور براشلس 2 کیلووات
مدل موتور : 2000W-BLDC-Kit | |||||||
شیب بیشینه (%) | 27 | 19 | 15 | 13 | |||
وزن ناخالص (kg) | 200 | 300 | 400 | 500 | |||
قطر چرخ (cm) | 68 | ||||||
دور موتور (rpm) | 480 | ||||||
سرعت نهایی (km/h) | 25 | 24 | 22.5 | 21 | |||
ضریب دنده | 2.4 | 2.5 | 2.7 | 2.9 | |||
گشتاورپیک موتور (Nm) | 75 | ||||||
گشتاورپیک - چرخ (Nm) | 177 | 184 | 196 | 210 | |||
توان-سرعت نهایی (kW) | 0.75 | ||||||
ولتاژ باتری (V) | 48 | ||||||
ظرفیت باتری (Ah) | 20.3 | ||||||
مسافت پیمایشی شیب %0 (km) | 40 | 37 | 35 | 33 | |||
مصرف انرژی (Wh/km) | 29.5 | 31.9 | 33.5 | 35.4 | |||
*مقادیر مسافت پیمایشی و مصرف وسیله با فرض شیب صفر درصد محاسبه شده است |
بررسی عملکرد خودرو مینی برقی با بیشینه وزن ناخالص 900 کیلوگرم با موتور PMSM با توان بیشینه 8 کیلووات
مدل موتور : P8-60Nm-48V | |||||||
شیب بیشینه (%) | 18.9 | 22.7 | 28.1 | 37.3 | |||
وزن ناخالص (kg) | 900 | 750 | 600 | 450 | |||
قطر چرخ (cm) | 57 | ||||||
دور موتور (rpm) | 6000 | ||||||
سرعت نهایی (km/h) | 62 | 65 | 68 | 72 | |||
ضریب دنده | 8 | ||||||
گشتاورپیک موتور (Nm) | 60 | ||||||
گشتاورپیک - چرخ (Nm) | 478 | ||||||
توان-سرعت نهایی (kW) | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
ولتاژ باتری (V) | 48 | ||||||
ظرفیت باتری (Ah) | 100 | ||||||
مسافت پیمایشی (km) | 90 | 95 | 100 | 104 | |||
مصرف انرژی (Wh/km) | 64.7 | 61.3 | 58 | 56 | |||
*مقادیر مسافت پیمایشی و مصرف وسیله با فرض شیب صفر درصد محاسبه شده است |
بررسی عملکرد خودرو مینی برقی با بیشینه وزن ناخالص 1000 کیلوگرم با موتور PMSM با توان بیشینه 10 کیلووات
مدل موتور : P10-75Nm-60V | |||||||
شیب بیشینه (%) | 22 | 26 | 32 | 40 | |||
وزن ناخالص (kg) | 1000 | 850 | 700 | 550 | |||
قطر چرخ (cm) | 57 | ||||||
دور موتور (rpm) | 7500 | ||||||
سرعت نهایی (km/h) | 68 | 71 | 74 | 77 | |||
ضریب دنده | 8.4 | ||||||
گشتاورپیک موتور (Nm) | 75 | ||||||
گشتاورپیک - چرخ (Nm) | 625 | ||||||
توان-سرعت نهایی (kW) | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ولتاژ باتری (V) | 60 | ||||||
ظرفیت باتری (Ah) | 100 | ||||||
مسافت پیمایشی شیب %0 (km) | 98 | 102 | 106 | 111 | |||
مصرف انرژی (Wh/km) | 74.4 | 71.3 | 68.4 | 65.5 | |||
*مقادیر مسافت پیمایشی و مصرف وسیله با فرض شیب صفر درصد محاسبه شده است |
ضرایب مقاومت هوا اشکال مختلف برای طراحی خودرو
وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودروهای الکتریکی،چیزی که جایگزین موتورهای احتراق داخلی میشود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک های کنترل، فضایی را برای انواع موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای کاربردهای خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.
بررسی بهترین خودروهای برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)
در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا اعم از ظرفیت باتری، توان و گشتاور بیشینه، شتاب و سرعت نهایی، تعداد سرنشین، کارایی و مصرف و قیمت میپردازیم.
در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاسبندی خودروهای هاچبک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده میشود.
وسایل نقلیه الکتریکی نه تنها به عنوان جایگزینی مستقیم برای خودروها در حال تکامل شناخته میشوند، بلکه بسیاری از خودروسازان تلاش میکنند ما را تشویق کنند تا نحوه رفت و آمد خود را دوباره ارزیابی کنیم. حمل و نقل شهری بخش مهمی از این امر است، بنابراین ما نگاهی انداختهایم به اینکه چه خودروهای برقی دو و چهار نفره در دسترس هستند و چه چیزی در راه است.
اگر میخواهید وسیله نقلیه برقی مانند دوچرخه، سه چرخه، موتورسیکلت، اسکوتر یا خودرو برقی طراحی کنید، اطلاعات زیر کمکتان میکند.
توضیحات فنی، تخصصی و مشخصاتی خودروهای الکتریکی و قطعات وابسته و ارائه محاسبات عملکردی و اقتصادی سیستم ها
همه ما میدانیم که آلودگی هوا یک موضوع مهم جهانی است که باعث مرگ و میر های زودرس و بیماری ها در سراسر جهان میشود. هر یک از ما خواسته یا ناخواسته ردپای کربن را بر روی محیط زیست میگزاریم و موجب ایجاد خطرات زیست محیطی هستیم.
در حالی که تغییرات و پیشرفت ها در زمینه خودروهای الکتریکی در حال انجام است، زمان آن رسیده است که ما به عنوان مهندس بدانیم که چه چیزی زیر کاپوت یک ماشین الکتریکی است و چگونه کار میکند. بنابراین در این مقاله بیایید یک وسیله نقلیه الکتریکی را تجزیه کنیم تا در مورد آنها یاد بگیریم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |