در این مقاله به بررسی مشخصات فنی ارزان ترین خودروهای برقی روز دنیا اعم از ظرفیت باتری، توان و گشتاور بیشینه، شتاب و سرعت نهایی، تعداد سرنشین، کارایی و مصرف و قیمت میپردازیم.
داچیا اسپرینگ برقی (Dacia Spring Electric)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
26.8 kWh | 33 kW | 15.0 sec | 1000 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
170 km | 125 Nm | 125 km/h | 158 Wh/km | 20,500 دلار |
اسمارت ایکیو فورفور برقی (Smart EQ forfour)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
16.7 kWh | 60 kW | 12.7 sec | 1570 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
95 km | 160 Nm | 130 km/h | 176 Wh/km | 22,700 دلار |
اسمارت ایکیو فورتو برقی (Smart EQ fortwo coupe)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
16.7 kWh | 60 kW | 11.6 sec | 1310 kg | 2 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
100 km | 160 Nm | 130 km/h | 167 Wh/km | 22,500 دلار |
رنو توینگو برقی (Renault Twingo Electric)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
21.3 kWh | 60 kW | 12.6 sec | 1570 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
130 km | 160 Nm | 135 km/h | 164 Wh/km | 24,000 دلار |
فیات 500 هاچبک برقی (Fiat 500e Hatchback 24 kWh)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
23.8 kWh | 70 kW | 9.5 sec | 1580 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
135 km | 220 Nm | 135 km/h | 158 Wh/km | 25,300 دلار |
اسمارت ایکیو فورتو کابریو برقی (Smart EQ fortwo cabrio)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
17.6 kWh | 60 kW | 11.9 sec | 1340 kg | 2 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
95 km | 160 Nm | 130 km/h | 176 Wh/km | 25,800 دلار |
فولکس واگن ای-آپ برقی (Volkswagen e-Up)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
36.8 kWh | 61 kW | 11.9 sec | 1530 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
205 km | 210 Nm | 130 km/h | 168 Wh/km | 28,100 دلار |
سونو سیون برقی (Sono Sion)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
54 kWh | 120 kW | 9 sec | 2180 kg | 5 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
260 km | 270 Nm | 140 km/h | 181 Wh/km | 30,100 دلار |
جک آی ایوی 7 برقی (JAC iEV7s)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
43.5 kWh | 85 kW | 12 sec | 1870 kg | 5 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
225 km | 270 Nm | 132 km/h | 173 Wh/km | 31,300 دلار |
فیات 500 هاچبک برقی (Fiat 500e Hatchback 42 kWh)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
42 kWh | 87 kW | 9.0 sec | 1690 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
235 km | 220 Nm | 150 km/h | 159 Wh/km | 30,600 دلار |
رنو زوئی برقی (Renault Zoe ZE40 R110)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
54.7 kWh | 80 kW | 11.4 sec | 1670 kg | 5 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
255 km | 225 Nm | 135 km/h | 161 Wh/km | 31,400 دلار |
اپل کورسا برقی (Opel Corsa-e)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
50 kWh | 100 kW | 8.1 sec | 1920 kg | 5 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
285 km | 260 Nm | 150 km/h | 158 Wh/km | 32,200 دلار |
فیات 500 برقی (Fiat 500e 3+1)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
42 kWh | 87 kW | 9 sec | 1725 kg | 4 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
235 km | 220 Nm | 150 km/h | 159 Wh/km | 32,700 دلار |
نیسان لیف برقی (Nissan Leaf)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
40 kWh | 110 kW | 7.9 sec | 1995 kg | 5 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
235 km | 320 Nm | 144 km/h | 166 Wh/km | 33,200 دلار |
پژو 208 برقی (Peugeot e-208)
ظرفیت باتری | توان بیشینه | شتاب 0 تا 100 | وزن ناخالص | تعداد سرنشین |
50 kWh | 100 kW | 8.1 sec | 1910 kg | 5 |
مسافت پیمایشی | گشتاور بیشینه | سرعت نهایی | مصرف انرژی | قیمت میانگین |
285 km | 260 Nm | 150 km/h | 158 Wh/km | 32,700 دلار |
در موتور های جریان مستقیم بدون جاروبک (Brush-less DC) سنسور اثر هال بجای یک جابجاگر مکانیکی "commutator" و جاروبکها "Brushes" استفاده میشود.
جهت تست سنسورهای اثر هال به ترتیب زیر عمل نمایید.
ضرایب مقاومت هوا اشکال مختلف برای طراحی خودرو
جهت تغییر جهت چرخش موتور براشلس از حالت استاندارد به معکوس به دو صورت زیر عمل نمائید:
یک موتور، انرژی الکتریکی عرضه شده را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند. انواع مختلفی از موتورها معمولاً مورد استفاده قرار میگیرند. در این میان موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC) دارای راندمان بالا و قابلیت کنترل عالی هستند و در بسیاری از برنامه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرند. موتور BLDC نسبت به انواع دیگر موتور دارای مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی است.
درک اصول و کاربردهای موتورهای با بازده بالا
موتورهای BLDC به دلیل توانایی ارائه کارایی بالا در یک پکیج کوچک، طول عمر بالا و همچنین قابلیت کنترل عالی مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. در ادامه چگونگی کنترل آنها برای موثرترین نتیجه را بررسی میکنیم.
وسایل نقلیه الکتریکی چیز جدیدی برای این دنیا نیست، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش نگرانی در مورد کنترل آلودگی، برچسبی از حمل و نقل آینده به آن داده شده است.
عنصر اصلی یک خودرو برقی، به غیر از باتری خودروهای الکتریکی،چیزی که جایگزین موتورهای احتراق داخلی میشود، یک موتور الکتریکی است.
توسعه سریع در زمینه الکترونیک قدرت و تکنیک های کنترل، فضایی را برای انواع موتورهای الکتریکی ایجاد کرده است تا در وسایل نقلیه الکتریکی مورد استفاده قرار گیرند.
موتورهای الکتریکی مورد استفاده برای کاربردهای خودرو باید دارای ویژگی هایی مانند گشتاور راه اندازی بالا، چگالی توان بالا، راندمان خوب و غیره باشند.
بررسی بهترین خودروهای برقی و معرفی 20 خودروی برقی برتر از نگاه برنامه تخته گاز (Top Gear)
در این بررسی برای 3 نوع خودرو شهری در کلاسبندی خودروهای هاچبک شهری یا میکروکار با وزن ناخالص 1200 کیلوگرم شبیه به خودروهای دوو ماتیز و ام وی ام 110، خودروهای سدان و هاچبک سایز متوسط با وزن ناخالص 1500 کیلوگرم شبیه به خودروهای کوییک، ساینا و تیبا و خودروهای کراس اوور با وزن نا خالص 2500 کیلوگرم و وانت و ون برقی با وزن های ناخالص 2000، 2500 و 3000 کیلوگرم، سیستم رانش طراحی شده مشاهده میشود.
وسایل نقلیه الکتریکی نه تنها به عنوان جایگزینی مستقیم برای خودروها در حال تکامل شناخته میشوند، بلکه بسیاری از خودروسازان تلاش میکنند ما را تشویق کنند تا نحوه رفت و آمد خود را دوباره ارزیابی کنیم. حمل و نقل شهری بخش مهمی از این امر است، بنابراین ما نگاهی انداختهایم به اینکه چه خودروهای برقی دو و چهار نفره در دسترس هستند و چه چیزی در راه است.
محاسبات عملکرد سیستم رانش و منبع انرژی در خودروهای برقی شامل دوچرخه برقی، سه چرخه برقی، وانت برقی سه چرخ، موتورسیکلت و اسکوتر برقی و خودرو برقی
اگر میخواهید وسیله نقلیه برقی مانند دوچرخه، سه چرخه، موتورسیکلت، اسکوتر یا خودرو برقی طراحی کنید، اطلاعات زیر کمکتان میکند.
بررسی و معرفی محصولات روز و تدوین و ترجمه مقالات وب سایتهای مرجع خودروهای الکتریکی
همه ما میدانیم که آلودگی هوا یک موضوع مهم جهانی است که باعث مرگ و میر های زودرس و بیماری ها در سراسر جهان میشود. هر یک از ما خواسته یا ناخواسته ردپای کربن را بر روی محیط زیست میگزاریم و موجب ایجاد خطرات زیست محیطی هستیم.
در حالی که تغییرات و پیشرفت ها در زمینه خودروهای الکتریکی در حال انجام است، زمان آن رسیده است که ما به عنوان مهندس بدانیم که چه چیزی زیر کاپوت یک ماشین الکتریکی است و چگونه کار میکند. بنابراین در این مقاله بیایید یک وسیله نقلیه الکتریکی را تجزیه کنیم تا در مورد آنها یاد بگیریم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |